توصیه هایی جهت خرید قرنیز و پروفیل

پیشنهادات و توصیه هایی جهت خرید قرنیز و پروفیل

استفاده از قرنیز و پروفیل در داخل ساختمان ها از گذشته های دور مرسوم بوده و از نمونه های سنگی، چوبی یا آجری آن استفاده می کردند. با ظهور تکنولوژی های این صنعت هم دچار دگردیسی کلی شده و قرنیزهای pvc، پلی استایرن، ام دی اف و… جای نمونه های سنگی را گرفته اند. استفاده از این محصولات جدید نیازمند دقت بیشتری است.

توصیه هایی جهت خرید قرنیز و پروفیل

امروزه خرید و فروش قرنیز و پروفیل و کاغذ دیواری به تجارتی عظیم در بازار دیزاین و دکوراسیون تبدیل شده و باتوجه به حجم مبادلات مالی در این عرصه شاهد ورود با طرح ها و رنگ های متنوعی به بازار هستیم.

شاید یکی از دغدغه های اصلی افراد هنگام خرید این موضوع باشد که با توجه به تنوع طرح و کیفیت باید هنگام خرید چه نکاتی را مدنظر داشته باشند. انتخاب فروشگاه مناسب و استفاده از متخصصین و کارشناسان متخصص از جمله نکاتی است که هنگام خرید قرنیز باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

یکی از دیگر مواردی که هنگام خرید قرنیز باید مورد به دقت توجه قرار گیرد استفاده از نوع مقاوم آن در مقابل رطوبت بوده زیرا رطوبت و آب همواره دشمنان قدیمی دیوارها بوده و استفاده از نوع پی وی سی و پلی استایرن می تواند پیشنهادی ایده آل برای هر طراح خوش فکری باشد.

درست است که استفاده از ام دی اف در میان ایرانیان بسیار رواج داشته اما باید بدانیم استفاده از قرنیز پی وی سی می تواند بعنوان یک عایق مانع نفوذ آب و رطوبت به سطح رویی دیوارها شده و با این عمل از ورود هرگونه صدمه و خسارت به دیوار جلوگیری نماید.

ویژگیهای قرنیز و پروفیل

همانگونه که می دانید علاوه بر زیبایی بخشی به ساختمان باید بتواند مانع بروز هرگونه آسیب و صدمه احتمالی به دیوارها شده و بدین سبب استفاده از آن از قدیم الایام میان سازندگان مرسوم بوده و طراحان مختلف سعی نموده اند با استفاده مناسب و بجا از متریال و کیفیت مناسب هر سازه؛ حداکثر استفاده و بهره وری را از این ابزار ببرند.

از جمله ویژگی های یک قرنیز خوب عبارتند از:

۱. مقاوم در مقابل ضربه باشد. ۲. قرنیز باید مقاوم در مقابل آب و رطوبت باشد. ۳. قرنیز باید مقاوم و عایق در مقابل گرما، برودت و صدا باشد. ۴. نصب و اجرا باید راحت و آسان باشد. ۵. باید زیبا و چشم نواز باشد.

قرنیز یکی از انواع محصولاتی است که می تواند تاثیر زیادی روی سبک دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد. پس برای انتخاب قرنیز، باید کمی دقت بیشتری داشته باشید تا در نهایت بهترین مدل از انواع قرنیز را انتخاب و خریداری کنید.

قرنیزهای ساختمانی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. بنابراین، می توان آنها را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خریداری و مورد استفاده قرار داد. اینکه قبل از خرید قرنیز، یک راهنمای انتخاب قرنیز را بخوانید، نه تنها به شما برای خرید بهترین قرنیز کمک خواهد کرد، بلکه می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون خانه شما داشته باشد.

برای انتخاب قرنیز نباید تنها به زیبایی قرنیز توجه داشت. کیفیت قرنیزها نیز می توانند تاثیر زیادی روی طول عمر دیوارهای ساختمانی داشته باشند. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که قطعا به شما جهت انتخاب قرنیزهای مناسب کمک می کنند.

محل نصب قرنیز در ساختمان کجاست؟

اولین موضوعی که باید در هنگام خرید قرنیز به آن توجه داشته باشید این است که قرار است قرنیز را در چه مکانی نصب کنید؟ قرنیزها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و با جنس های مختلفی تولید می شوند. برخی از قرنیزها به صورت سنگی، برخی به صورت چوبی و برخی دیگر با متریال های خاصی مانند پلاستیک یا پلیمر تولید می شوند.

قرنیزهای چوبی که با نام ام دی اف نیز شناخته می شوند، حساسیت بالایی در برابر رطوبت دارند؛ اما قرنیزهای سنگی و پلاستیکی، مقاومت بیشتری نسبت به آب از خود نشان می دهند. بنابراین، باید بدانید که قرار است قرنیز را در چه محلی نصب کنید؟

بدیهی است که برای نصب قرنیز در مکان های خشک، گزینه های بیشتری دارید و حتی می توانید قرنیزهای ام دی اف و چوبی را انتخاب کنید؛ اما اگر نیاز به نصب قرنیز برای محیط های مرطوب که احتمال نم گرفتن قرنیز در آن جا وجود داشته باشد، را دارید؛ می توانید اقدام به خرید قرنیز ضد آب کنید. قرنیزهای پی وی سی و پلاستیکی و سنگی، سه مدل از انواع قرنیزهای ضد آب موجود در بازارند.

ویژگیهای قرنیز و پروفیل

سبک دکوراسیون ساختمان برای نصب قرنیز و پروفیل چگونه است؟

قبل از خرید قرنیز، باید بدانید که قرار است قرنیز را در چه سبک دکوراسیونی نصب کنید؟ ممکن است ساختمان با سبک مدرن طراحی شده باشد و انتخاب قرنیز سنگی برای آن گزینه ایده آلی نباشد. در حالی که در بسیاری از ساختمان های کلاسیک و قدیمی، شاهد به کار رفتن قرنیزهای سنگی خواهیم بود.

اگر قرار است برای ساختمان های کلاسیک و سنتی اقدام به نصب قرنیز کنید، می توانید از قرنیزهای سنگی و چوبی استفاده کنید.

انتخاب هر یک از انواع قرنیزها با توجه به سبک دکوراسیون ساختمان مد نظر شما، بستگی به سلیقه شما نیز دارد. ممکن است به طبیعت و متریال های طبیعی علاقه بیشتری داشته باشید. در این صورت، انتخاب سنگ و قرنیز چوبی مزایای بسیار بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

چقدر برای خرید و انتخاب قرنیز بودجه دارید؟

در راهنمای انتخاب قرنیز باید این موضوع را به شما یادآور شویم که قرنیزهای موجود در بازار با قیمت های بسیار متفاوتی به فروش می روند. بنابراین، می توان با هر بودجه‎ای اقدام به خرید آن ها کرد. برای اینکه بتوانید بهترین قرنیز را برای منزل خودتان خریداری کنید، باید ابتدا بدانید که چقدر بودجه دارید؟

بدیهی است که برخی از قرنیزها مانند قرنیزهای سنگی و قرنیزهای چوبی، دارای قیمت بالاتری نسبت به قرنیزهای پی وی سی هستند. به همین خاطر، قیمت اجرای این قرنیزها به ویژه در یک مساحت بزرگ، بسیار بالاتر از قرنیزهای ارزان است. بنابراین، قبل از اینکه بخواهید در مورد انتخاب قرنیز فکر کنید، باید قیمت های این قرنیزها را بررسی کنید.

چقدر برای خرید و انتخاب قرنیز بودجه دارید؟

نوع کفپوش در ساختمان چیست؟

نوع کفپوش انتخابی شما برای ساختمان چیست؟ این موضوع نیز می تواند تاثیر زیادی روی بهترین انتخاب قرنیز برای ساختمان شما داشته باشد. البته انتخاب قرنیز برای کفپوش های مختلف، امری سلیقه ای است.

اما معمولا برای کفپوش های سرامیکی و سنگی، می توان از قرنیزهای سنگی استفاده کرد تا زیبایی کفپوش ها حفظ شود. این در حالی است که قرنیزهای پی وی سی با طرح چوب یا قرنیزهای چوبی، می توانند گزینه بهتری برای ساختمان هایی باشند که دارای کفپوش چوبی و یا پارکت هستند.

چگونه بهترین رنگ قرنیز را برای ساختمان انتخاب کنیم؟

فارغ از اینکه قرنیزهای ساختمانی با جنس های مختلفی تولید می شوند، رنگ بندی آن ها نیز بسیار متفاوت است. برای انتخاب بهترین رنگ قرنیز برای ساختمان، لازم است که ابتدا سبک دکوراسیون داخلی ساختمان و رنگ های به کار رفته در آن را در نظر بگیرید.

در صورتی که رنگ های به کار رفته اکثرا تیره هستند، می توانید کمی جسور باشید و قرنیز را با رنگ روشن انتخاب کنید؛ اما اگر رنگ دیوارها، سرامیک ها و کفپوش ها روشن هستند، بهتر است که از قرنیزهای تیره استفاده کنید تا با ایجاد تمایز، موجب زیبایی بیشتر ساختمان شود.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.