کابرد قرنیز و پروفیل چیست؟

کابرد قرنیز و پروفیل چیست؟

دکوراسیون داخلی خانه برای خیلی از افراد اهمیت بالایی دارد. اینکه نوع رنگ دیوار چه چیزی باشد، کف خانه چه جنسی داشته باشد، پنجره ها چطور باشند، کابینت ها از چه جنس  باشند و هزاران سوال دیگر که مطمئنا برای صاحبان خانه بسیار مهم هستند. یکی از عواملی که بر دکوراسیون داخلی تاثیر می گذارد قرنیز است که در این مقاله به کابرد قرنیز و پروفیل میپردازیم.

ساده ترین و در عین حال کم هزینه ترین روش تزئین و جلوه بخشیدن به دیوارهای خانه، استفاده از قرنیز و پروفیل است. ولی کاربرد قرنیز تنها در زیبایی بخشیدن به دیوارها خلاصه نمی شود و کاربردهای دیگری هم دارد.

قطعاً برای انتخاب بهترین نوع قرنیز، ابتدا باید بدانیم قرنیز چیست.

قرنیز چیست؟

قرنیز به قطعه ای گفته می شود که از ارتفاع بسیار کمتری برخوردار بوده و به شکل نواری در خط تقاطع دیوار، پای دیوارها و کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات و یراق آلات مورد استفاده در ساختمان ها، نه تنها زیبایی بسیار جذابی را در طراحی و دکوراسیون ساختمان به دنبال دارد، بلکه مانع از انتقال رطوبت، آسیب رسیدن به دیوار و برخورد اشیاء به گوشه دیوارها می شود.

امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از محصولات را در بازار مشاهده کنید که هر یک از آن ها دارای کاربرد متنوعی بوده و شما می توانید با توجه به محل نصب این محصولات، مناسب ترین انواع و ابعاد آن را تهیه و خریداری کنید. توصیه می شود که نصب این روش را حتما به دست افراد کاربلد و حرفه ای در این زمینه بسپارید تا بتوانید بهترین و بی نظیرترین کارایی را از این محصول برای خود به ارمغان آورید.

شما می توانید محصولات مذکور را به کمک روش ها و مواد بسیار متنوعی بر سطح مورد نظر خود نصب نمایید که از مهمترین این مواد می توان به استفاده از دوغاب سیمانی، چسب و منگنه کوب اشاره کرد.

این ابزار پوششی در انواع جنس ها مثل چوب، سنگ، سرامیک و پی وی سی، استیل و آلومینیوم تولید می شود و مشتریان می توانند با توجه به سلیقه و فضای کاربردی از آنها استفاده نمایند.

این ابزار را می توان با ارتفاع های ۶ الی ۲۰ سانتی متری ساخت اما اندازه استاندارد مدل های مختلف حدود ۱۰ سانتی متر می باشد. اما در صورت درخواست مشتری و یا در اماکنی عمومی مثل لابی هتل یا رستوران ها می توان ارتفاع را تا ۲۰ سانتی متر افزایش داد.

قرنیز چیست؟

ویژگی قرنیز

یکی از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که سبب شده است تا بسیاری از مردم به دنبال راهنمای خرید و استفاده از قرنیز دیوار باشند، ویژگی های مربوط به این محصولات است. شما نیز می توانید قبل از خرید این تجهیزات در مورد ویژگی های مربوط به این تجهیزات، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

از مهمترین ویژگی های مربوط به این محصولات می توان به تنوع بسیار بالا، ابعاد متنوع، قیمت بسیار مناسب، داشتن کاربرد بسیار گسترده و زیبایی ظاهری و… اشاره کرد.

ویژگی های یک قرنیز خوب عبارتند از:

مقاوم بودن قرنیز در برابر ضربه و آب و رطوبت

عایق بودن قرنیز دیوار در برابر گرما و صدا

نصب آسان قرنیز و زیبایی آن در کنار کیفیت

کاربرد قرنیز چیست؟

یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به این تجهیزات را، کاربرد بسیار گسترده آن شکل داده است که شما نیز می توانید با توجه به محلی که می خواهید از این محصولات استفاده کنید، بهترین قرنیز را تهیه نمایید. از مهمترین کاربرد مربوط به این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مناسب برای استفاده در دیوارهای پذیرایی

دیوارهای آشپزخانه

دیوارهای سرویس بهداشتی

دیوارهای سالن

انواع قرنیز

از مهمترین و اصلی ترین انواع این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدل های چوبی

مدل های پلاستیکی و پی وی سی

مدل های ام دی اف

مدل های طراحی شده از سنگ طبیعی

مدل های استیل

انواع قرنیز بر اساس سبک و مدل

قرنیزها بر اساس سبک، جنس و مدلی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

قرنیز گرد

قرنیز تخت

قرنیزهای چسبی

پروفیل چیست؟

در صنایع ساخت و ساز، مصالح مختلف فراوانی به کار می رود. یکی از پرکاربردترین مصالح در این بخش از صنعت، انواع مصالح فلزی هستند. هرکدام از مصالح فلزی با توجه به جنس و شرایط ویژه ای که دارند، برای استفاده در بخش خاصی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مصالح فلزی که در صنایع ساختمان سازی کاربردهای متنوع و فراوانی دارد و در قسمت های مختلف ساخت و ساز، به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد، پروفیل های آلومینیومی هستند.

پروفیل از نظر لغتی، به معنای ثابت بودن یک مقطع در طولی مشخص و معین است. اما حتما این سوال برای شما به وجود آمده است، که این لغت در صنایع ساختمانی، به چه مفهومی تعلق می گیرد. پروفیل یا Profile در زبان لاتین، به تجهیزاتی گفته می شود، که در ساخت درب، پنجره، لوله یا نمای ساختمان از آن ها استفاده می شود.

مثلا پروفیل آلومینیومی، برای ساخت قاب پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در صنعت ساخت و ساز و در مبحث تخصصی تعریف پروفیل، باید گفت، که دو نوع پروفیل باز و بسته وجود دارد.

پروفیل باز در ابعاد و ضخامت های متنوع تولید می شود و در صنایع ساختمان سازی به عنوان مصالح مصرفی برای ساخت تسمه، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، هاش و چهارپهلو کاربرد دارد.

پروفیل های باز، نوع دیگری دارند، که به پروفیل های باز با سطح مقطع Z معروف هستند و در ساخت و سازهای بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربردهای پروفیل های باز با سطح مقطع Z می توان به ساخت سقف سالن هایی بزرگی مانند سوله ها، سالن های ورزشی، انبارها و پارکینگ های عمومی اشاره کرد.

نوع دیگر پروفیل ها، یعنی پروفیل های بسته نیز، در تولید لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل پی وی سی و پروفیل های کرکره برقی کاربرد دارند.

ویژگی های پروفیل

ویژگی های پروفیل

از ویژگی های نوار پروفیل می توان به تنوع اشکال مربع و گرد و مستطیل اشاره کرد که می توان در انواع مکان ها از ان ها استفاده کرد که شکل مکان مورد نظر شما را می گیرد.

از دیگر ویژگی این نوارها رنگ بندی های متنوع و زیبای آن است.

از مهمترین ویژگی نوار پروفیل دوام بالای آن ها در برابر زدگی و خوردگی است.

پروفیل های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن ها آسان و سریع است.

همچنین غیرقابل اشتعال بوده و برای نصب در آشپزخانه ها گزینه امن و مناسبی به حساب می آیند.

روی پنجره هایی که از جنس آلومینیوم هستند، می توان شیشه دوجداره یا چند جداره نصب کرد و با این کار، کاربری شان را به کاربری پنجره UPVC نزدیک کرد.

کاربرد پروفیل

ـ پروفیل مصارف زیادی در صنعت ساختمان سازی و راه سازی دارد و بیشترین کاربرد آن در تولید در و پنجره های آهنی نمود پیدا می کند.

ـ پروفیل های مربع یا مستطیل شکلی که مقاطع کوچکی دارند برای نرده کشی دیوارها، پیاده روها و در و پنجره ها استفاده می شود. اما مقاطع بزرگتر پروفیل ها در ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها به کار می رود.

ـ ساخت تجهیزات صنعت خودروسازی

ـ ساخت پایه میز و صندلی

ـ ساخت تجهیزات پزشکی مانند تخت های بیمارستانی و اسباب حمل بیمار کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.