انواع پوشش محافظ پارکت لمینت

پارکت و لمینت و به طور کلی محصولات چوبی ممکن است به مرور زمان به وسیله رطوبت، آب، سایش و غیره دچار آسیب شده و خراب شوند. برای اینکه بتوان از محصولات چوبی و علی الخصوص پارکت لمینت مدت زمان زیادی را بدون آسیب و خرابی استفاده کرد، بهتر است از مواد پوشش محافظ پارکت لمینت استفاده کرد.

امروزه شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی اقدام به تولید برخی انواع مواد در اشکال مختلف و با فرمول های مختلف نموده اند تا علاوه بر جلا دادن به محصولات چوبی از آن ها در مقابل شرایط محیطی محافظت نماید.

پولیش لمینت

پارکت های مدرن که به نام لمینت شناخته می شوند، نیازی به واکس زدن ندارد، زیرا از پلی اورتان پیش ساخته، ساخته شده اند ولی به پولیش لمینت نیاز دارند.

یکی از موارد مهم برای حفاظت و زیبا نگه داشتن لمینت پولیش لمینت است.

برای این موضوع باید با توجه به محل مورد استفاده در زمان های مشخصی اقدام به پولیش آن کرد. اما احتمالا شما هم در منزل و یا محل کار خود ابزار لازم برای اینکار را ندارید. حتی مسائلی مانند زمان و دانش آن هم باید در نظر داشت.

اگر رسیدگی و نگهداری لمینت را به موقع و درست انجام دهید، نیازی به تعمیرات و یا تعویض کفپوش نخواهید داشت. با پولیش لمینت حرفه ای در دوره های منظم، می توانید ظاهری زیبا به محیط بدهید. به جهت دیگر هم هزینه های مورد نیاز جهت تعمیرات لمینت را به شدت کاهش خواهید داد.

روغن کاری پارکت لمینت

روغن کاری پارکت لمینت

روغن کاری کف پوش چوبی و پارکت لیمنت به ماندگاری آن کمک می کند. روغن ظاهر کف را احیا می کند. همچنین از سطح کف محافظت می کند تا برای مدت طولانی تر زیبایی خود را حفظ کند.

بدون محافظت روغن از سطح، چوب شما هر آب و رطوبت را می کشد. اگر این آب وارد چوب شود، کف زمین حرکت می کند و می تواند باعث آسیب دیدگی در طولانی مدت شود. از طرف دیگر، با یک پوشش محافظ روغن، کف پوش شما قادر به جذب این رطوبت نیست، بنابراین از پارکت لمینت شما محافظت می کند.

عوامل ماندگاری و دوام روغن کاری کفپوش های چوبی، آن را برای صاحبان حیوانات خانگی مناسب کرده است. به عنوان مثال، هر گونه خراش ناشی از چنگال یا دندان حیوان خانگی شما می تواند به سادگی ساییده شده و روی آن روغن کاری شود.

کف پوش چوبی روغنی جزئیات هر تخته را به طرز شگفت انگیزی به نمایش می گذارد. در نتیجه، بسته به روغنی که استفاده می کنید طیف گسترده ای از تن و رنگ را فراهم کرده است.

پارکت لمینت های خشک در برابر آسیب دیدن و لکه ها مصون نیستند یک روکش ساده روغنی از لکه های ناخواسته جلوگیری می کند. روغن خود به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند، به طوری که نمی توان مایعات را به الیاف چوب جذب کرد.

در موارد شدید، کف شما به دلیل کمبود روغن می تواند به راحتی ترک بخورد. اگرچه این مورد فقط در شرایط خاص دیده می شود اما باید مراقب ضرورت روغن کاری منظم کف چوب خود باشید.

هر نوع کف سخت نیاز به نگهداری دارد. با این حال، مراقبت مناسب از کف چوبی روغنی خود باعث می شود که شما نیازی به ماسه کاری مجدد نداشته باشید. روغن کاری پارکت لمینت شما باید بخشی از برنامه معمول نگهداری کف پوش چوب شما باشد.

همان گونه که گفته شده روغن کاری کف پوش های چوبی به طول عمر کف کمک می کند. از خراش حیوانات خانگی محافظت می کند. در صورت بروز علائم، رفع سریع و آسان آن باعث نمایان شدن جزئیات و رنگ آن می شود. روغن کاری به حفظ ظاهر کف شما کمک می کند تا در برابر لکه های مایع محافظت شود. از خشک شدن و ترک خوردگی کف شما جلوگیری می کند.

واکس براق کننده لمینت چیست؟

واکس براق کننده لمینت چیست؟

واکس براق کننده لمینت فقط به شکل مایع تولید و عرضه می گردد. استفاده از این محصول پس از مدتی استفاده، الزامی خواهد بود. به طور کلی روی پارکت لمینت ها یک لایه پلی اورتان کشیده شده است. پس از مدتی استفاده در اثر رفت و آمد این لایه ساییده شده و از بین می رود. بنابراین پارکت لمینت زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد. با استفاده از آن می توانید این زیبایی را به پارکت باز گردانید. واکس کفپوش لمینت همانند واکس پارکت چوبی، نوعی لایه محافظ نیز محسوب می شود.

نکات مهم پیش از انتخاب و خرید واکس پارکت لمینت

همانطور که گفته شد دقت نمایید واکسی که خریداری می نمایید مخصوص لمینت است یا پارکت چوبی، یا هردو.

معمولا روی هر بسته نوشته شده است که برای چه متراژی کافی است. این عدد بر اساس واحد متر مربع نوشته شده است. برای مثال اگر نوشته بود واکس کفپوش لمینت مناسب 50 متر مربع است و پارکت مورد نظر شما 150 متر مربع است، باید 3 بسته از واکس لمینت را خریداری نمایید.

روش استفاده و زمانی که برای خشک شدن واکس لازم است را نیز می توانید از روی بسته واکس مطالعه نمایید.

واحد محاسبه آن، لیتر است و به شکل گالن های عموما 4 لیتری به فروش می رسد.

جمع بندی مزایای واکس لمینت و پوشش محافظ پارکت لمینت

  • براق کردن و جلا دادن به پارکت توسط واکس
  • از بین بردن خط و خش های قدیمی و بازسازی بافت پارکت به واسطه اجرای واکس لمینت
  • سهولت در تمیز کردن پارکت پس از اجرای واکس لمینت
  • به طور کلی برای انجام این کار از صفر تا 100 به یک روز کاری نیاز دارید و زمان کمی است
  • ایجاد لایه ای مقاوم در برابر رطوبت با اجرای واکس براق کننده لمینت
  • ایجاد لایه ای مقاوم در برابر ضربه و خط و خش با اجرای واکس مخصوص لمینت
  • به طور کلی باعث افزایش طول عمر پارکت لمینت می شود
مزایای واکس لمینت

لاک مخصوص لمینت

لاک پارکت یا همان رزین پارکت یکی از پوشش های بسیار مهم برای پارکت یا لمینت است که علاوه بر داشتن خاصیت ضد آب سازی برای لمینت یا پارکت شما حتما می بایست دارای خاصیت ضد خشی نیز باشد که به مرور زمان دچار پوسیدگی یا ترک خوردگی نشود.

لاک آرتک مدل Z4 برای هر دو پوشش لمینت و پارکت قابل استفاده است اما برای ایجاد پوشش مناسب و پایدار بر روی پارکت های چوب طبیعی حتما باید به نکات زیر توجه کنید:

  • لاک زدن را با دستگاه یا غلتک مخصوص انجام دهید.
  • لاک کفپوش لمینت را به آرامی روی زمین بریزید و با غلتک یا دستگاه مخصوص سطح زمین را به لاک آغشته نمایید. برای این کار می توانید از تی نیز استفاده کنید.
  • حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا لاک جذب کفپوش شود.
  • تا ۲۴ ساعت از تردد روی کفپوش خودداری کنید تا لاک خشک شود.

اسپری ضد خش برای محافظت از لمینت

امروزه انواع محصولات دیگر نیز به شکل های مختلفی برای محافظت از لمینت تولید می شود. اسپری های ضد خش چوب یکی از این انواع مواد محافظ پارکت و لمینت است که کار با آن بسیار ساده است.

کافی است سطح کفپوش را کاملا از گرد و غبار تمیز کرده و سپس مواد را روی چوب اسپری نمایید. این اسپری ها به خوبی می توانند از پارکت لیمنت در برابر رطوبت محافظت کنند. همچنین این اسپری ها باعث براق شدن پارکت نیز می شوند.

محصولات مرتبط

واکس و شامپو

شامپو گانتر

واکس و شامپو

واکس گانتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.