موکت تایل چیست؟ ویژگی های موکت تایل

موکت تایل چیست؟ ویژگی های موکت تایل

موکت یکی از کفپوش های جذاب و قدیمی موجود در بازار است که راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. این کفپوش ها انواع مختلفی دارند و برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

موکت تایل یکی از انواع موکت است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این موکت ها ویژگی های منحصر به فردی دارند و با توجه به سلیقه مشتری و در طرح های مختلف روانه بازار می شوند. بهره مندی از این خصوصیات سبب شده است که بتوانید از موکت های تایل در مکان دلخواه خود استفاده کنید.

انواع موکت تایل به کفپوش های اداری معروف شده اند اما این محصول کاربرد فراوانی در ساختمان های مسکونی نیز دارد. از لحاظ اجرایی از این تایل های رنگارنگ و جذاب، می توان در هر فضایی استفاده کرد.

در صورتی که یک طراح یا دکوراتیو هستید، می توانید با خلاقیت خود، موکت پازلی را به کار بگیرید. مثلا با قرار دادن طرح های مختلف، چیدمان منحصر به فردی را خلق کنید و یا یک مسیر عبوری را نشان دهید.

بسته به سلیقه تان می توانید انواع مختلف موکت تایل را در کنار هم قرار دهید. در فضاهای پر رفت و آمد که صدای کفش  و قدم ها نوعی آلودگی صوتی محسوب می شود، می توانید با قرار دادن موکت در این فضاها، علاوه بر ایجاد یک دکور شیک و منحصر به فرد، از ایجاد سر و صدای اضافی جلوگیری کنید.

موکت تایل چیست؟

موکت تایل چیست؟

موکت تایل یا موکت پازلی یا موکت مدولار یکی از پرطرفدارترین انواع موکت برای مصارف تجاری هتل و اداره جات است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلمه ”موکت“ از یک واژه فرانسوی به نام فرش گرفته شده است.

در ذهن ما ایرانی ها، موکت یادآور کفپوش های بافته یا نبافته ای است که به دسته های مختلف تقسیم می شود. بعد از آنکه موکت ها از حالت خودمانی خانه ها و روی کاشی های سرد و بی روح خانه، به محل های پررفت و آمد مانند محل کار، نمایشگاه، کتابخانه و بسیاری از مکان های دیگر راه پیدا کرد، برای طراحان تبدیل به یک ابزاری جهت ایجاد خلاقیت در فضا شد.

در اینجا به بررسی موکت تایل (Carpet Tile) پرداختیم که با نام مدولار نیز مشهور است. با استفاده از این موکت، جایگزینی جدید برای موکت های رولی در ابعاد مختلف پدید آمد که می توانید به صورت تایل های مربع و جدا از هم، کنار هم قرار دهید.

علاوه بر مربع، اشکال دیگری مثل مستطیل، مثلث، شش گوشه و اشکال خاص دیگری دارد که جلوه زیباتر و شیک تری به محیط می بخشد و می توانید مطابق با نوع کاربری تان، از آنها استفاده کرده و فضاهای منحصر به فردی خلق کنید.

استفاده در محل های پر رفت و آمد مانند فضاهاي اداری با تردد بالا، راهرو های اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، هتل ها و سالن های کنفرانس از مزایای کاربرد موکت تایل است، زیرا در صورت ايجاد مشكل به دليل مرور زمان، نیازی به تعویض مساحت زیادی از موکت نبوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

در صورت سوختن موکت تایل، آلوده شدن و کثیفی، قطعه مورد نظر به راحتی قابل شستشو و یا تعویض است.

نصب اين مدل موكت نياز به زمان بسيار طولاني و تعطيلي فضا ندارد.

اجرای طرح های مختلف موکت تایلی بر روی کف ساختمان های مسکونی و یا به عنوان دکوراسیون بر روی دیوارها زیبایی خاصی به فضاي شما می دهد.

حمل آسان به دليل سايز كوچك، نصب و نگهداری آسان موکت تایل از عوامل دیگر محبوبیت این نوع کفپوش است.

ویژگی های موکت تایل

فروش موکت تایل در زمان کوتاهی بسیار بیشتر شد و این به دلیل مزایای فوق العاده موکت تایلی است. این محصول دارای تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی است. تقریبا هر رنگی را که بخواهید در تایل های موکت، پیدا می شود. به این ترتیب دست تان موقع دکوراسیون داخلی باز است. صرف نظر از جلوه های بصری، موکت تایلی دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

از مزایای اصلی موکت تایلی ها میتوان به مقاومت بالای آن ها در شرایط هوایی مختلف، در برابر فشارهای وزنی بالا و… در مقابل اکثر موکت های رول اشاره کرد زیرا ماهیت موکت تایل برای فضاهای اداری، شرکتی، آمفی تئاتری و فضاهای پر رفت و آمد مانند پاساژها، رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ایست.

درصورت آسیب دیدن قسمتی از موکت تایلی ها به آسانی می توان آن تیکه را با تیکه ای سالم عوض کرد. بنابراین پیشنهاد می شود همیشه در هنگام خرید چند عدد تایل نگه داری کنید تا در صورت آسیب دیدگی بتوانید جابجایی انجام دهید. بهترین نوع جنس های موکت تایل ها نوع کاملا پلی آمید آن هاست که به دلیل مقاومت بالاتر آن ها نسبت به نوع پروپپلین، پرز موکت ها نمی خوابد.

از مزیت های دیگر موکت تایل ها میتوان به این مساله اشاره کرد که در فضاهای زیر ۵۰ متر و رفت و آمد کمتر احتیاج به چسب نیست. به راحتی با کنار هم قرار دادن پازلی آن ها و برش آن ها درکناره های اتاق میتوان مرحله نصب را خودتان انجام دهید. با این حال توصیه می شود که نصب موکت تایلی را به نصاب متخصص بسپارید تا آسیبی به موکت نرسد.

برخی دیگر از مزایای موکت تایل به این شرح هستند:

  • عایق صدا و کاهش آلودگی های صوتی
  • عایق حرارت و کاهش سرمای کف ساختمان
  • ضربه گیر عالی و کاهش صدمات ناشی از سقوط کودکان
  • سهولت نظافت و قابلیت شستشوی راحت
  • دوام و استحکام بسیار بالا
  • سهولت نصب و چسباندن تایل ها
  • هماهنگی کامل با همه سبک های دکوراسیون داخلی
  • قابلیت استفاده در مکان های متنوع
  • قیمت های مقرون به صرفه در برابر طول عمر بالا
  • ضد حریق و غیر قابل اشتعال
  • فاقد مواد سمی و بدون آسیب به محیط زیست
ویژگی های موکت تایل

کاربردهای موکت تایل

موکت تایل محصولی کاربردی و مقاوم است که در فضاهای پر تردد تجاری و اداری، آموزشی و خدماتی کاربرد دارد. از سالن های پرواز تا مدارس و ادارات از این کفپوش استفاده می شود.

در زیر نگاهی انداخته ایم به پر استفاده ترین فضاهایی که از موکت تایل برای کفپوش آن استفاده می شود.

فضاهای تجاری: موکت تایل برای فضاهای تجاری مانند دفاتر، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل ها انتخابی عالی است. این تایل ها به تناسب محیط کاربری، شیوه کار و سلیقه طراحی قابل ترکیب و نصب هستند.

فضاهای اداری و ادارات عمومی: در فضاهای اداری و ادارات عمومی که با جریان های تردد متفاوت و مکرر روبرو هستند، موکت تایل به دلیل پایداری و مقاومت اش مورد استفاده قرار می گیرد.

محیط های آموزشی: در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی نیز موکت تایل می تواند به عنوان روکش کف مناسبی برای فضاهای درسی و کلاس ها باشد.

فضاهای خدماتی: موکت تایل معمولاً در فضاهای خدماتی مانند سالن های انتظار، لابی ها، پذیرش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

خانه و محل زندگی: در منازل نیز می توان از موکت تایل به عنوان یک روکش کف شیک و مقاوم استفاده کرد. این محصول به ویژه برای فضاهای پر تردد مانند پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودکان یا حتی کف آشپزخانه مناسب است.

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای متنوع، موکت تایل یک راه حل مناسب برای تزئین و روکش کف در انواع فضاها و محیط ها است.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.