مزایای استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی

مزایای استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی

با توجه به اینکه با افزایش جمعیت و توسعه مناطق شهری، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی بسیار ‏بیشتری مورد نیاز است، و از طرفی کاشت و نگهداری چمن طبیعی بسیار پرهزینه است، بسیاری به چمن مصنوعی روی آورده اند.‏

همچنین یکی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی این است که باعث ایجاد فرح و شادی در افراد می شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

نصب ایمن چمن مصنوعی در هر مکانی می تواند یک جایگزین ارزشمند و مقرون به صرفه به جای چمن طبیعی باشد.

صرفه جویی در مصرف آب

همه ما دوست داریم در جایی از هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم و بخشی از پول خود را پس انداز کنیم. یکی از راه های کاهش این هزینه ها، کاهش مصرف آب است.

یکی از مزایای اصلی استفاده از چمن مصنوعی این است که فقط دو بار در سال به یک تمیز کردن عمیق نیاز است. پس نسبت به چمن طبیعی آب بسیار کمتری استفاده می کند و نیاز به آبیاری ندارد. درحالی که کمبود آب باعث می شود چمن طبیعی به حالت خواب درآید و اغلب منجر به طاس شدن و ایجاد تکه های قهوه ای می شود.

مزایای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نیاز به باغبان ندارد

بذرپاشی، چمن زنی، علف های هرز، کود دهی و… لیست اقدامات مراقبتی چمن طبیعی است. تمام این کارها تقریبا باید روزانه انجام شود. پس می توان گفت نیاز به شخصی دارد که مدام به چمن طبیعی رسیدگی کند. یعنی شما به یک هزینه اضافه برای پرداخت به باغبان برای داشتن چمن طبیعی مرغوب نیاز دارید.

اما چمن مصنوعی به دلیل نگهداری کم و ظاهر بکر در تمام طول سال سرحال است و عدم نگهداری و مراقبت بیش از حد آن جزو یکی از مهم ترین و پراهمیت ترین مزایای چمن مصنوعی شناخته شده است.

بدون آفت کش مضر

خزه یکی از کابوس های نگهداری از چمن طبیعی است که هنگام روییدن آن در میان چمن های سبز و سالم بسیار چالش برانگیز است. تنها راهکار از بین بردن آفات، سموم است. سموم دفع آفات و علف کش های مضر تهدیدی برای سلامتی حیات وحش و انسان است. در حالی که با داشتن چمن مصنوعی ایمن از هر گونه آفت به دور خواهید بود و نیازی به استفاده از آفت کش ها ندارید.

صرفه جویی در تجهیزات باغبانی

نگهداری از یک چمن طبیعی می تواند گران باشد. مخصوصا زمانی که باید برای تجهیزاتی مانند یک دستگاه استریمر، ماشین چمن زنی، چنگک، دستگاه هوادهی دستی، علف های هرز دستی، بیل چمن، قیچی چمن، شیلنگ و آب پاش هزینه پرداخت کنید.

جدا از این که تعویض تیغه، برق، باروری مجدد، کوددهی و میزان آب هم هزینه بر است. چمن مصنوعی ممکن است در نگاه اول هزینه بر باشد. اما وقتی هزینه نگهداری چمن طبیعی را در طولانی مدت در نظر می گیرید، بهتر به ارزش چمن مصنوعی پی می برید.

مقاوم در برابر اشعه UV

چمن های مصنوعی مقاوم در برابر اشعه UV طراحی می شوند و در زیر نور آفتاب محو نخواهند شد و در تمام طول سال سبز می مانند. برخلاف چمن طبیعی که در اثر نور زیاد خورشید تغییر رنگ می دهد و از رنگ سبز به رنگ  قهوه ای تبدیل می شود.

سرسبزی همیشگی

چمن مصنوعی از همه لحاظ و در هر نوع آب و هوا زیبا به نظر می رسد. این یعنی تأثیرات تغییرات آب و هوایی تاثیر مستقیمی روی ظاهر چمن ندارد. بنابراین شما همیشه در هر شرایط آب و هوایی از سبز و مرتب بودن چمن مصنوعی لذت می برید و از مهم ترین مزایای چمن مصنوعی، زیبایی همیشگی آن است.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

بهترین انتخاب برای حیوانات خانگی

چمن مصنوعی بهترین انتخاب برای حیوانات خانگی است. حیوانات خانگی به راحتی نمی توانند چمن مصنوعی را خراب کنند و بکنند. همچنین این نوع چمن از نظر بهداشتی بهتر بوده و تحت تأثیر ادرار و مدفوع حیوانات قرار نمی گیرد و به راحتی تمیز می شود.

طراحی در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها

چمن مصنوعی را می توانید در طیف گسترده ای از رنگ و طرح های مختلف خریداری کنید و بر اساس طول، تراکم، بافت و نخ در طرح های مختلف تولید می شود. با توجه به نوع استفاده در دسته بندی های مختلف مانند چمن مصنوعی ورزشی، چمن مصنوعی تزیینی و چمن مصنوعی هیبریدی در بازار موجود است.

قابل استفاده در محیط های مختلف

چمن مصنوعی نه تنها برای باغ یک انتخاب ایده آل است، بلکه برای اهداف و محیط های مختلف مانند کفپوش، استخر، تراس، پشت بام، محل بازی، ادارات، فضای نمایشگاه، رستوران ها و کافه ها استفاده می شود.

فاقد آلرژی

چمن مصنوعی با ویژگی منحصربه فرد بودن ضد حساسیت  طراحی و ساخته می شود و بهترین گزینه برای افراد دارای آلرژی به طبیعت است. گرده چمن طبیعی بسیار آلرژی زاست؛ در حالی که چمن مصنوعی عاری از هرگونه حساسیت است.

نگهداری بسیار آسان

نگهداری چمن مصنوعی بسیار ساده و راحت است. تنها کافی است یک برس و شیلنگ برای شستشو چمن تهیه کنید. در صورت کثیف شدن چمن، می توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص ناحیه کثیف شده را به راحتی تمیز نمایید.

مناسب برای محیط های سرپوشیده

چمن مصنوعی برای محیط های سرپوشیده و مناطق سایه دار بسیار ایده آل است و برای حفظ ظاهر و زیبایی به نور خورشید نیازی ندارد.

بهترین گزینه برای کاربران مسن و معلول

نگهداری چمن مصنوعی بسیار ساده و راحت است و نیاز به اقدامات خاصی ندارد. به همین خاطر بهترین گزینه برای کاربران مسن و معلول شناخته می شود. کاربرانی که توانایی مراقبت های روزانه چمن طبیعی را ندارند. اما دوست دارند سهمی از طبیعت و زیبایی های آن داشته باشند.

چمن مصنوعی، بهترین گزینه برای افراد مسن

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای کاربری های ورزشی

اولین استفاده از چمن مصنوعی در دنیا در ورزش فوتبال آمریکایی به کار گرفته شده است. استفاده از این چمن در چنین ورزشی نشانگر آن است که چمن مصنوعی می تواند از استحکام بالایی برخوردار باشد چرا که در ورزش پرتنش و پرهیجانی همچون فوتبال آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است.

همان طور که می دانیم کشور ما سال هاست که در شرایط تنش آبی قرار دارد و بسیاری از مناطق کشور از کمبود بارش باران دچار مشقت هستند از این رو می توان از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده کرد.

استفاده از چمن مصنوعی ورزشی به دلیل شرایط آسان نصب، اجرا و راه اندازی می تواند در همه کاربری های ورزشی از جمله فوتبال، گلف، تنیس و پدل مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه باید توجه داشت که ساختار چمن تولیدی در هر ورزش با ورزشی دیگر متفاوت است.

استفاده از چمن مصنوعی به دلیل شرایط و هزینه های آبیاری و نگهداری رو به افزایش است ضمن اینکه استفاده از آن می تواند زمینه صرفه جویی در مصرف آب را نیز به همراه داشته باشد.

چمن مصنوعی نیز همانند دیگر عرصه ها از پیشرفت ها دور نمانده و روز به روز در حال تکامل است به نحوی که چمن های مصنوعی از نظر شباهت و الیاف بسیار شبیه چمن های طبیعی شده و می تواند نیازهای هر کاربری را مرتفع نماید.

استفاده از چمن مصنوعی در زمین های ورزشی فوتبال به قدری گسترده است که سال گذشته حدود یک میلیون متر مربع از زمین های فوتبال کشورمان از مناطق سردسیر تا مناطق گرمسیر با استفاده از چمن مصنوعی MG PRO پوشش دهی شد. این نشان دهنده مهمترین مزایای چمن مصنوعی می باشد.

محصولات بیشتر

  1. amanita pantherina گفت:

    Hey there! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.