کاربرد های چمن مصنوعی و نحوه نصب چمن مصنوعی

کاربرد های چمن مصنوعی و نحوه نصب آن

امروزه استفاده از چمن های مصنوعی در زیباسازی محوطه ها نقش اساسی دارند. این محصولات به واسطه عدم نیاز به نگهداری و همچنین آبیاری، جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی می باشند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه کاربرد های چمن مصنوعی را عنوان کنیم می  توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

یکی دیگر از کاربرد های چمن مصنوعی استفاده در محوطه سازی حیاط می باشد. چمن مصنوعی می تواند گزینه ایده آل برای ایجاد یک باغ کوچک در حیاط منزل باشد. انتخاب چمن مصنوعی به عنوان جایگزین چمن طبیعی، شما را از سر و صدای آزاردهنده ماشین چمن زنی و نگهداری آن بی نیاز می کند.

طراحی و نصب چمن مصنوعی حیاط و باغ به پارامترهای مختلفی ارتباط دارد. طراحان این حوزه بسته به متراژ و ابعاد حیاط، می توانند بهترین ایده را برای دکوراسیون به شما پیشنهاد دهند. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از سنگ یا واش بتن حیاط را تزئین کنید. برای این منظور  از چمن بین سنگی نیز استفاده می شود. چمن بین سنگی نوعی چمن است که مابین شیارهای سنگ قرار خواهد گرفت.

استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

استفاده از چمن مصنوعی در مدارس

یکی از محصولاتی که طی سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، چمن مصنوعی مدارس است. چمن مصنوعی مدرسه علاوه بر ضربه  پذیری بسیار مناسب، دارای هزینه  نگهداری پایین، زیبایی ظاهری و طول عمر بالایی است. این محصول پس از نصب و اجرا، کیفیت و زیبایی محیط را دو چندان می کند و حس خوشی را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد.

استفاده از چمن مصنوعی در مهد کودک

چمن مصنوعی مهد کودک دارای ظاهری بسیار طبیعی است و نقش مهمی در زیباسازی محیط مهد کودک ها دارد. رنگ سبز چمن مصنوعی می تواند در افزایش روحیه کودکان و کادر و پرسنل مهد بسیار موثر باشد و به دلیل داشتن ظاهری طبیعی باعث ایجاد احساس نشاط بیشتر در کودکان هنگام بازی کردن باشد.

استفاده از چمن در روف گاردن یا پشت بام

یکی از بهترین و جذابترین ایده ها برای زیباسازی روف گاردن استفاده از چمن مصنوعی است. شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی محیطی زیبا و سرسبز را برای مدت زمان طولانی برای خود ایجاد نمائید.

استفاده از چمن مصنوعی در بالکن یا تراس

یکی از کاربرد های چمن مصنوعی، استفاده در زیباسازی تراس و بالکن می باشد. با توجه به اینکه آپارتمان های امروزی همگی دارای فضای بالکن و یا تراس هستند، کمی خلاقیت در محوطه سازی این محیط ها می تواند لذت بودن در محیطی دلنشین را برای شما فراهم نماید.

در هنگام استفاده از چمن مصنوعی تراس توجه داشته باشید که داشتن شیب مناسب برای خروج آب از کف شور در چنین فضاهایی ضروری است. در صورت عدم وجود خروجی آب، چمن مصنوعی به مرور زمان پوسیده و از بین خواهد رفت.

به عنوان پر کننده بین سنگ  ها و موزاییک  ها

آیا دوست دارید طراحی و دیزاین زیبا اطراف سنگ فرش هایتان داشته باشید؟ پیشنهاد می شود از چمن مصنوعی برای تزئین آن ها استفاده کنید.

برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

لایه ای مسطح از بتن را بر روی سطح مورد نظر اجرا کنید و اجازه دهید بطور کامل خشک شود.

سنگ فرش ها را طبق ایده ی از پیش طراحی شده بر روی سطح بتنی تثبیت کنید. این فرآیند نیاز به تخصص دارد. میزان عمق ایده آل سطح سنگ فرش تا کف بتنی ۱ تا ۲ سانتیمتر است و همچنین فاصله و پهنای میان سنگ فرش ها نیز سلیقه ای است.

استفاده از عمق های بیشتر شما را ملزم به استفاده از چمن های مصنوعی بلندتر می کند که سبب می شود هزینه بیشتری را بپردازید.  معمولا از چمن مصنوعی 25 میلیمتر برای بین سنگی استفاده می شود.

چمن را مطابق با شیار مابین سنگ فرش ها برش داده و با استفاده از چسب ما بین سنگ فرش ها بچسبانید. چمن باید همیشه از سطح سنگ فرش به اندازه 5 میلمیتر بالاتر قرار بگیرد.

کاربرد های چمن مصنوعی در زمین های فوتبال و فوتسال

از چمن  مصنوعی ورزشی در زمین های بازی گلف، تنیس، استادیوم ها، زمین فوتبال، راگبی استفاده می شود. برای زمین  های مینی فوتبال و در مدارس نیز کاربرد زیادی دارد. برای انتخاب چمن های ورزشی، بسته به نوع ورزش، لازم است ارتفاع چمن را در نظر داشته باشید.

استفاده از چمن مصنوعی در زمین های فوتبال و فوتسال

برای مثال چمن مصنوعی فوتبالی به واسطه لزوم ضربه پذیری بالا، لازم است از بین چمن های ارتفاع بلند و ضخیم انتخاب شوند. هرچقدر ارتفاع یک چمن مصنوعی بالاتر باشد، میزان ضربه پذیری آن نیز بالاتر خواهد بود.

برخی اوقات به منظور افزایش تراکم و ضربه پذیری چمن های فوتبالی از پر کننده هایی مانند سیلیس و گرانول مابین الیاف چمن مصنوعی استفاده می شود.

از آنجا که ابعاد زمین های ورزشی بزرگ است، پیش از سفارش چمن مصنوعی ابتدا لازم است، متراژ زمین به دقت اندازه گیری شده تا بافت چمن مصنوعی بنا به ابعاد مورد نظر صورت گیرد.

به عنوان دکوراسیون و تزیین باغ، حیاط، ویلا

برای ایجاد فضایی دلنشین و سرسبز در تالارها، می توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید. در مناطقی که شرایط آب و هوایی مساعد و مناسب رشد چمن طبیعی نیست و یا برای صرفه جویی در مصرف آب، این محصول بسیار مناسب است.

برای نصب چمن مصنوعی در باغ، باید خاک آن را کوبیده و سطح را صاف کنید و لازم است زیرسازی آن توسط سیمان انجام شود تا فرایند چسباندن چمن راحت تر صورت گیرد. توجه داشته باشید که هر چه ارتفاع چمن مصنوعی بکار رفته بلندتر باشد، نظافت آن نیز دشوارتر خواهد بود. زیرا نفوذ زباله های ریزتر به داخل الیاف بلند چمن مصنوعی نظافت آن را دشوارتر خواهد کرد.

استفاده از چمن مصنوعی در باشگاه بدنسازی

با استفاده از چمن مصنوعی در باشگاه بدنسازی، می‌توانید یک فضای مناسب و جذاب برای ورزش و تمرین ایجاد کنید.

روش نصب چمن مصنوعی

نحوه نصب چمن مصنوعی

جهت نصب چمن مصنوعی نخست باید زمین مورد نظر با استفاده از سیمان، بتن، آسفالت و… یکدست و مسطح شود. برای انتقال آب باران یا آب حاصل از شست و شو باید زمین دارای شیب باشد تا از جمع شدن آب جلوگیری شود.

پس از آن با در نظر گرفتن متراژ فضا باید چمن برش داده شود و تکه  های برش داده شده به صورت لب به لب درست کنار همدیگر قرار بگیرند و پس از آن مرحله چسب کاری شروع می شود. بین دو قسمت چمن باید یک نوار اتصالی قرار بگیرد و توسط چسب مخصوص آغشته شود.

پس از آن چمن بر روی نوار قرار می گیرد و تا زمانی که چسب به صورت کامل خشک نشده است از حرکت چمن باید جلوگیری گردد. بعد از آنکه همه برش های چمن به یکدیگر متصل شدند باید اطراف چمن به زمین چسبانده شود.

نگهداری از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نیاز به آبیاری دارد اما نه برای رشد. چمن مصنوعی هم یک نوع کفپوش است که به شست و شو نیاز دارد. برای آنکه بتوانید در فصل تابستان از فضای مورد نظر خود که با چمن مصنوعی پوشیده شده است استفاده کنید باید آب را به صورت افشانه روی چمن بپاشید تا شب ها و عصرها محیط شما خنک باشد و همچنین یکی دیگر از نکات مهم این است که چمن مصنوعی باید شسته شود تا گرد و غبار و خاک از آن جدا گردد.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.