چگونگی نصب دیوار پوش و کاهش هزینه ها و زمان نصب

چگونگی نصب دیوار پوش و کاهش هزینه ها و زمان نصب

دیوار پوش ها به علت تنوع بالایی که دارند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه نصب دیوار پوش با وجود آنکه به ظاهر ساده است ولی به تخصص خاصی نیاز دارد و برای داشتن یک دیوار پوش زیبا با طول عمر بالا که فاقد هیچگونه مشکلی باشد نیاز است که نصب آن را حتما به افراد متخصص که در این زمینه تجربه کافی را دارند، بسپارید.

نصب دیوار پوش یک فرآیند نسبتاً ساده است، اما برای به دست آوردن نتایج بهتر و جلوگیری از مشکلات در آینده، باید به چند نکته توجه کرد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

1. نوع دیوار: قبل از شروع به نصب دیوار پوش، باید نوع دیوار را بشناسید. دیوارهای مختلفی وجود دارند که هرکدام نیاز به روش های متفاوتی برای نصب دارند.

2. ابزارهای مورد نیاز: برای نصب دیوار پوش، نیاز به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی، پیچ و مهره، دستگاه قیچی و… دارید.

3. نحوه نصب: در نصب دیوار پوش، باید دقت کافی را به کار برده و مراحل را به ترتیب انجام دهید. اگر نحوه نصب را درست انجام ندهید، ممکن است با مشکلاتی مانند شکستن دیوار پوش، جدا شدن آن از دیوار و… روبرو شوید.

4. اندازه گیری: قبل از خرید دیوار پوش، باید اندازه دیوار را با دقت بگیرید تا دیوار پوش مناسبی برای آن انتخاب کنید. اگر اندازه گیری را به درستی انجام ندهید، ممکن است دیوار پوش به درستی بر روی دیوار نصب نشود؛ همچنین چنانچه مرحله اندازه گیری را به درستی انجام ندهید در مرحله خرید مصالح و مواد مورد نیاز با مشکل روبرو می شوید.

5. مواد سازنده دیوار پوش: باید قبل از خرید، مطالعه کافی درباره مواد سازنده دیوار پوش انجام داده و با مزایا و معایب آن ها آشنا شوید.

6. مراقبت و نگهداری: برای حفظ دیوار پوش در بلندمدت، باید به نحوه نگهداری آن توجه کنید.

بهتر است که پیش از شروع کار، راهنمای نصب دیوار پوش را با دقت مطالعه کرده و در صورت لزوم با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

نصب دیوارپوش

نحوه نصب دیوار پوش

نحوه نصب دیوار پوش بسیار مهم است و به طور کلی از دو روش برای این کار استفاده می شود:

روش اول

نصب دیوار پوش به صورت مستقیم بر روی دیوار صورت می گیرد و سطح دیوار کاملا آماده برای نصب است. در این روش برای نصب دیوار پوش از میخ کوب، چسب و رول پلاک استفاده می کنند.

روش دوم

در روش دوم از زیرسازی فلزی استفاده می شود و هدف از این کار تراز نمودن دیوار پوش است.

زیرسازی دیوار پوش

انجام زیرسازی برای اجرای دیوار پوش بسیار اهمیت دارد. تمامی دیوارها آمادگی و شرایط لازم برای نصب دیوار پوش را ندارند و برخی از آن ها نیازمند به زیرسازی هستند. از جمله دیوارهایی که حتما باید زیرسازی بر روی آن ها انجام گیرد می توان به دیوارهای سیمانی و یا بتنی اشاره نمود.

قرنیزهای دیوار پوش

قرنیزها باید پیش از اجرای دیوار پوش در محل خود قرار گیرند و نصب شوند، ظرافت و رنگ آن ها در زیبایی منزل بسیار موثر است. در نصب قرنیزها باید بسیار توجه نمود و در صورتی که نیاز باشد قوس داده شوند و یا ابزاری از داخل آن ها عبور داده شود، این کار باید با ظرافت تمام انجام شود.

نحوه نصب انواع دیوار پوش

آخرین و مهم ترین مرحله از نحوه نصب دیوار پوش ها، چگونگی نصب آنها بر روی دیوار است. دیوار پوش ها انواع مختلفی دارند که بر اساس سلیقه انتخاب می شوند؛ اما باید در نظر داشته باشید که هر کدام از دیوار پوش ها روش نصب مختص به خود را دارند.

از رایج ترین دیوار پوش ها می توان به دیوار پوش های فومی، پی وی سی، ترمووال، سه بعدی، کامپوزیت، آجری و سنگی اشاره نمود که هر کدام دارای شرایط و نحوه نصب متفاوتی هستند.

نصب دیوار پوش فومی

برای نصب دیوار پوش فومی ابتدا باید برخی تجهیزات همچون پنل دیوار پوش فومی، میز برش، متر، چسب های ساختمانی، میخکوب، پیچ و تراز را تهیه کنید و سپس مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

دیوارهای خود را اندازه گیری کنید.

دیوار پوش فومی را در اندازه های مورد نیاز خود برش دهید.

سوراخ هایی برای پریزها ایجاد کنید.

دیوار پوش فومی را نصب کنید.

با استفاده از میخکوب، دیوار پوش را میخ کنید.

نصب دیوار پوش PVC

برای نصب دیوار پوش های پی وی سی ابتدا باید به دیوار زیرین آن توجه کنید که از چه نوعی است اگر دیوار گچی باشد به راحتی توسط چسب می چسبد و اگر دیوار بتنی باشد نصاب های دیوار پوش باید آن ها را توسط رئوپلاک نصب کنند.

نصب دیوار پوش پی وی سی شامل چند مرحله کلی است که در ادامه به اختصار نامبرده می شود.

قوس دادن و خم کردن دیوار پوش ها

محکم کردن قطعات دیوار پوش ها

استفاده از ابزار مناسب

انتخاب نوع و طرح قرنیز و لبه های کنج

تنظیم لبه های دیوار پوش های پی وی سی

نصب دیوار پوش ترمووال

برای نصب دیوار پوش ترمووال، ابتدا باید سطح دیوار را تمیز کنید و اگر لازم است، آن را صاف کنید. سپس باید تیرهای فلزی را در طول دیوار نصب کنید. این تیرها به عنوان پایه های دیوار پوش عمل می کنند و باید به دیوار متصل شوند.

سپس باید شیب دهنده ها را به تیرها نصب کنید. این شیب دهنده ها به عنوان پشتیبانی برای برش و نصب قطعات ترمووال استفاده می شوند. پس از نصب شیب دهنده ها، قطعات ترمووال را بریده و با استفاده از پیچ و مهره به شیب دهنده ها نصب کنید.

در نهایت، فضایی بین دیوار پوش و دیوار را با الیاف شیشه ای یا سایر مواد عایق پر کنید. بعد از نصب ترمووال، می توانید آن را رنگ آمیزی کنید و به زیبایی و ایمنی دیوار خود بیفزایید.

نصب دیوار پوش سه بعدی

برای نصب دیوار پوش سه بعدی به برخی ابزارهای خاص همچون کاغذ سمباده، چسب سیلیکون و درزگیر، قلم مو و حلال رنگ و رنگ آستر و اکریلیک نیاز دارید.

پس از تهیه ابزارها تنها کافی است متراژ مورد نظر را اندازه گیری کنید، قطعات مناسب را برش بزنید و هر قطعه را آغشته به چسب کنید و پس از طی کردن مراحل درزگیری و سمباده کشی هر قطعه را در محل مناسب نصب کنید.

نصب دیوارپوش سه بعدی

نصب دیوار پوش کامپوزیت

این نوع دیوار پوش از مواد ترکیبی چسب، رزین و سیمان ساخته می‌شود. کامپوزیت دیوار دارای انواع متنوعی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دیوار پوش کامپوزیتی فایبرگلاس

کامپوزیت آلومینیومی

کامپوزیت چوبی

کامپوزیت پشم سنگی

کامپوزیت استیل

کامپوزیت دیوار فولادی

کامپوزیت سه بعدی

برای نصب دیوار پوش کامپوزیت باید حتما از یک نصاب متخصص کمک بگیرید؛ زیرا به تجهیزات و مهارت خاصی نیاز دارد که شاید نتوانید از پس آن برآیید.

نصب دیوار پوش آجری

قبل از اینکه تصمیم به نصب دیوار پوش آجری بگیرید باید محل مورد نظر را زیر سازی کنید تا دیوارها کاملا یکدست شود. نکته دیگری که در مورد نصب دیوار پوش آجری وجود دارد این است که حتما باید از یک چسب بسیار قوی استفاده کنید و از پایین به بالا اقدام به نصب کنید و هر آجر را به صورت جداگانه نصب کنید.

دیوار پوش سنگی

این دیوار پوش نسبت به سایر دیوار پوش های دیگر به علت این که نکاتی بیشتری برای نصب دارند نیازمند مهارت بیشتری برای نصب هستند. این دیوار پوش ها ابتدا ورقه ای دارند که باید دو طرف آن به طور کامل چسب زده شود؛ سپس به یکباره روی دیوار گذاشته شود و بعد از سنگ های دیوار پوش را بچسبانند.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.