معرفی انواع دیوارپوش ضد آب و ضربه

معرفی انواع دیوارپوش ضد آب و ضربه

احتمالاً تا به حال شما هم خانه های قدیمی را دیده اید که دیوار حمام و دستشویی آن ها دچار پوسیدگی و خرابی شده است. محیط دستشویی و حمام به دلیل این که پر از رطوبت و آب هستند، باعث خرابی دیوار و گچ آن می شوند.

اما نکته ای که باید بدانید این است که اساساً دیوارپوش ضد آب، زیاد در بازار وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها دیوار این گونه نقاط خانه را به طور کامل ضد آب کنید و در نتیجه از خرابی و زشتی آن ها جلوگیری کنید.

دیوارپوش ها نه تنها برای زیبایی بلکه برای محافظت از دیوارها در برابر ضربه و یا خط و خش مورد استفاده قرار می گیرند. البته موارد استفاده از این محصولات بسیار گسترده است و برخی از آنها تنها برای زیبایی در واحدها کاربرد دارند.

باید در هنگام خرید به هدف خود دقت ویژه ای داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکته که چه انتظاری از دیوارپوش دارید بهترین انتخاب را انجام دهید. دیوارپوش ضد آب محصولی مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام است.

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد، برای محل هایی که رطوبت بالا دارند و یا با آب در ارتباط هستند باید از چه نوع دیوارپوش هایی استفاده کنیم؟ برای رسیدن به بهترین پاسخ برای این سوال بهتر است تا این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

برای محل هایی مانند حمام و دستشویی بهتر است از دیوارکوب هایی استفاده کنید که در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند و همچنین می توانند در برابر رطوبت هوا نیز مقاومت بالایی داشته باشند.

از معروفترین محصولات در این زمینه می توان به دیوارپوش های PVC، کاشی، سنگ، پنل های لمینتی، ورق های پلاستیکی و یا شیشه اشاره کرد که در میان آنها نیز می توان گفت دیوارپوش پی وی سی و یا پلاستیکی از پرطرفدارها هستند.

این محصولات در برابر نم و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند و در این شرایط دچار ترک خوردگی و یا پوسیدگی نمی شوند به همین دلیل در محل هایی که با آب سروکار دارند از آنها استفاده می شود.

البته این محصولات را می توان در مکان هایی پر رفت و آمد که نیاز به نظافت زیاد هستند نیز نصب کنید تا با استفاده از شوینده ها و مایعات بتوانید در مدت زمان کوتاهی عمل نظافت را انجام دهید. اما بیشترین استفاده این محصولات در حمام و دستشویی است که رابطه مستقیمی با آب دارند و دیوارپوش نصب شده باید به گونه ای باشد که مایعات را به لایه های زیرین انتقال ندهد.

دیوارپوش ضد آب پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی یکی دیگر از انواع دیوارپوش ضد آب است که می تواند به طور کامل جلوی نفوذ آب را بگیرد و به این ترتیب یکی از اصلی ترین گزینه های موجود در بازار باشد.

شاید یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دیوارپوش های پی وی سی این است که تمیز کردن آن ها بسیار ساده و راحت است و با یک دستمال ساده می توان آن ها را تمیز کرد. نصب آن ها نیز به سادگی و بدون دردسر انجام می شود.

همچنین قیمت دیوارپوش پی وی سی، بسیار ارزان تر از مدل های سنگی و کاشی است. به همین دلیل گزینه ای اقتصادی و کاملاً به صرفه هستند.

از دیگر مزایای دیوارپوش های پی وی سی که دیگر گزینه ها ندارند این است که می توانند به عنوان عایق سرما و گرما عمل کنند و به این ترتیب دمای خانه را به اندازه مطلوبی نگه دارند.

دیوارپوش ضد آب لمینت

این نوع از دیوارپوش ها نیز در برابر نفوذ آب و مایعات و همچنین رطوبت بسیار مقاوم هستند و می توانیم آنها را در حمام و سرویس بهداشتی به راحتی نصب کنیم. این محصول دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و می توانید آنها را به راحتی با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی هماهنگ کنید. همچنین لمینت ها را در دو شکل ورق و یا کاشی می توانید یافت کنید که هر دو مزیت های فراوانی را دارند.

دیوارپوش لمینت

دیوارپوش کاشی

کاشی ها را می توانیم در بسیاری از محل ها مانند دیوار و حتی کف نصب کنیم. این محصولات در عین سادگی زیبایی بسیار زیادی را برای محیط به وجود می آورند. می توان گفت یکی از بهترین محصولات برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین دیوار کاشی هستند.

کاشی را در جنس های مختلفی می توانیم یافت کنیم. اما تمام آنها مقاوم در برابر آب بوده و حتی می توانید با استفاده از فشار آب آنها را تمیز کنید.

تنوع در طرح های این محصولات بسیار زیاد هستند و می توانید به راحتی از مدل های مختلف آنها برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. همچنین کاشی ها دارای ظرافت بسیار بالایی بوده و قیمت آنها در مقایسه با دیوارپوش های تولید شده از پلاستیک بالاتر است.

دیوارپوش سنگی

سنگ یکی از محصولات موجود در طبیعت است که همانطور که می دانید سالها طول می کشد تا بر روی آن آسیبی ایجاد شود و به صورت خاک به طبیعت بازگردد. دیوارپوش های سنگی کاملا در برابر آب و مایعات دیگر مقاوم بوده و می توانید آنها را برای حمام و دستشویی به راحتی استفاده کنید.

این محصولات با جلوه خاصی که دارند محلی که در آن نصب می شوند را به یک محیط کاملا لوکس تبدیل می کنند. در بیشتر هتل های لوکس نیز می توانید سنگ ها را مشاهده کنید.

سنگ ها از نظر قیمت در میان دیوارپوش های دیگر گران تر هستند و همچنین نصب آنها می تواند زمانگیر باشد و هزینه بالایی نیز داشته باشد.

دیوارپوش اکریلیک

می توان گفت پانل های اکریلیک از پرمصرف ترین متریال ها برای حمام و سرویس بهداشتی هستند که در واحد ها از آنها استفاده می شود. نصب این محصولات در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و کار خیلی سختی نیستند. همچنین از تنوع در شکل و رنگ زیادی در بازار برخوردارند.

می توانید این دیوارپوش را به راحتی با دکوراسیون داخلی خود سازگار کنید. البته نسبت به طرح ها و مدل هایی که دارند قیمت های متفاوتی نیز برای این محصولات وجود دارد.

دیوارکوب های پلاستیکی

یکی از ارزان ترین گزینه هایی که برای پوشاندن دیوار حمام و سرویس های بهداشتی خود دارید استفاده از این پوشش ها است که کیفیتی به مراتب پایین تر از سایرین دارند اما سرعت نصب بالا و تنوع طرح بالایی دارند.

دیوارکوب فلزی

دیوارکوب های فلزی، تایل های فلزی خاصی هستند که ظاهری مدرن و براق را به سرویس بهداشتی و حمام شما می دهند. این دیوارپوش ها به مرور زمان نیز دچار زنگار نمی شوند چرا که لایه رنگی روی آن ها از ایجاد اکسید روی فلز جلوگیری می کند.

دیوارپوش ضد آب شیشه ای

شیشه نیز یکی دیگر از مصالحی است که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد؛ اما از اصلی ترین کاربردهای آن می توان به دیوارپوش ضد آب شیشه ای اشاره کرد. نصبشان بسیار راحت است و برخلاف آنچه تصور می کنید استحکام بسیار خوبی هم دارند.

شیشه را می توان به سادگی برید؛ بنابراین می توانید هر سایزی که دلتان می خواهد و هر شکلی که تمایل دارید را سفارش بدهید. محدودیتی از این بابت وجود ندارد. شیشه فضای خانه را مدرن می کند و نور آن را نیز بیشتر خواهد کرد.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید