برای فضاهای مختلف از چه طرح یا رنگ پارکت لمینت میتوان استفاده کرد؟

برای فضاهای مختلف از چه طرح یا رنگ پارکت لمینت میتوان استفاده کرد؟

رنگ یکی از مهم ترین عناصر برای زیباسازی یک مکان است. زمانی که به دنبال خرید کفپوش برای یک مکان هستید، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آن کفپوش چه رنگی باشد؟ قطعا رنگ های بسیار متنوعی برای کفپوش ها وجود دارند که هر کدام می توانند برای سبک دکوراسیون خاصی مناسب باشند.

پس انتخاب زیباترین رنگ پارکت لمینت باید بر اساس سبک دکوراسیون انجام شود. در صورتی که رنگ پارکت ها به درستی برای یک مکان انتخاب نشوند، احتمالا نمی توانید از زیبایی پارکت لمینت ها لذت ببرید. پس سعی کنید که برای انتخاب زیباترین رنگ پارکت لمینت، کمی صبور باشید.

به طور کلی، رنگ پارکت لمینت باید به گونه ای انتخاب شود که فضا زیباتر و خاص تر شود. میزان نور فضا، اندازه آن مکان و شرایط مختلف دیگر، همگی می توانند روی انتخاب شما در مورد رنگ پارکت ها تاثیر بگذارند.

رنگ، نور و فضا سه عنصر مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی هستند که محیط را با احساس تر نشان می دهند. برای اینکه دکوراسیون صمیمانه و گرمتری داشته باشید، هر یک از این عناصر را با در نظر گرفتن دو عنصر دیگر انتخاب کنید. رنگ دیوارها، رنگ پارکت لمینت و کفپوش ها، رنگ مبلمان و دیگر عناصر باید بر اساس نور اتاق و ابعاد آن انتخاب شود.

به کارگیری اصولی از رنگ و نور، فضا را بزرگ یا کوچک، باریک یا پهن، روشن یا تاریک، گرم یا سرد نشان می دهد. این طراح است که در نظر می گیرد چه احساسی را در فضا جاری کند.

دو سطح بزرگ رنگی در فضای داخلی، دیوارها و کفپوش ها هستند. انتخاب رنگ پارکت لمینت وابسته به ایده ای است که می خواهید در محیط به آن دست پیدا کنید. شناخت رنگ ها و روانشناسی رنگ ها در مبحث انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی و همچنین نور مناسب محیطی تاثیر مثبت دارد.

نکات انتخاب رنگ پارکت لمینت

همه ساختمان های مسکونی یا اداری دارای موقعیت نوری یا وسعت لازم برای طراحی نیستند. در برخی از اوقات امکان اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی به دلیل محدودیت های فضای داخلی، کمبود نور و یا مشکلات مالی امکان پذیر نیست ولی می توان جادوی رنگ ها را در هر مکانی به کار گرفت.

پارکت لمینت کلاسیک

برای ایجاد یک فضای گرم و صمیمی انتخاب رنگ هایی مثل اُخرایی، عنابی و ماهگونی برای پارکت لمینت می تواند یک فضای کلاسیک و گرم را ایجاد کند و حس صمیمیت را در بیننده ایجاد کند.

برای ایجاد یک فضای کاملاً کلاسیک پارکت هایی با طرح چوب گره دار و یا تنه درختی گزینه مناسبی هستند. این گونه رنگ ها مشتری خاص خودش را دارد.

رنگ مناسب برای پارکت لمینت اتاق خواب

برای اتاق خواب ها رنگ پارکت لمینت باید با توجه به رنگ وسیله های دیگر مانند تختخواب، دیوارها و پرده صورت گیرد. در اینجا چند نمونه از ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب را به شما پیشنهاد می دهیم.

همنشینی رنگ کرم یا بژ با پارکت لمینت نسکافه ای درخشش بی نظیری به اتاق خواب می دهد. این رنگ های جذاب فضای اتاق خواب شما را لوکس و در عین حال تمیز نشان می دهند.

اگر در اتاق خواب خود از رنگ بنفش استفاده کرده اید، به کار بردن پارکت لمینت استخوانی موجب زیبایی اتاقتان می شود. به کار بردن رنگ خاکستری یا نقره ای و کمی بنفش در وسایل اتاق خواب در کنار پارکت لمینت قهوه ای، زیبایی اتاق شما را دو چندان خواهد کرد.

قرار گرفتن رنگ سبز همراه با رنگ دودی نیز با پارکت لمینت شکلی بسیار جذاب و چشم نواز خواهد شد. یکی دیگر از رنگ های متداول در اتاق خواب، رنگ صورتی است.

رنگ صورتی و تناژ های مختلف آن مانند گلبه ای، در کنار آبی فیروزه ای و طوسی فضایی رومانتیک و لطیف می سازد که اگر با پارکت لمینت با رنگ های فندقی، قهوه ای و شکلاتی ترکیب شود جذابیت قدرتمندی خواهد ساخت.

رنگ مناسب برای پارکت لمینت اتاق نشیمن و پذیرایی

پارکت لمینت فندقی، فضای گرم و دل نشینی ایجاد می کند که پیشنهادی مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی است. البته توجه به مبلمان و رنگ دیوار ها فراموش نشود.

برای مثال با مبلمان روشن، پارکت لمینت قهوه ای با رگه های تیره هم خوانی ایجاد کرده، حس طبیعت را به خانه می آورد و یکی از جذاب ترین رنگ های متداول برای انتخاب پارکت لمینت است.

اگر در مبلمان شما از رنگ های گرم مثل زرشکی یا قهوه ای استفاده شده است، ترکیب رنگ های سرد می تواند فضای خانه را متعادل و دلنشین کند.

رنگ مناسب برای پارکت لمینت اتاق نشیمن و پذیرایی

پارکت لمینت برای فضای اداری

برای پارکت لمینت در فضای اداری، رنگ هایی با تنالیته کرم تیره، شکلاتی، طوسی و با طرح های خلوت و یکنواخت پیشنهاد می شود. برای داشتن یک فضای اسپرت پارکت هایی تیره رنگ مانند قهوه ای سوخته و نوک مدادی و پارکت های طرح دار مانند نقش ها و کلمات لاتین گزینه بسیار مناسبی است.

پارکت لمینت با تنوع رنگ و سایزی که دارد می تواند برای تمامی فضاهای اداری، تجاری و مسکونی گزینه ی مناسبی باشد.

بافت و طرح پارکت لمینت

بافت و طرح پارکت لمینت نیز علاوه بر رنگ، مولفه دیگری در انتخاب آن می باشد به طوری که بافت یا همان خطوط عمودی در طرح پارکت لمینت، فضای اتاق را باریک و بزرگ تر و خطوط افقی در سطح پارکت، آن را پهن تر و کوچک تر نشان می دهد.

پارکت لمینت با طرح چوب گردو

چوب گردو از گران قیمت ترین چوب های طبیعی است. پارکت لمینت با طرح چوب گردو اصیل، با شکوه و دارای زیبایی طبیعی است. اصالت چوب گردو در این طرح، محیط را به فضایی گرم و صمیمانه تبدیل می کند. رگ های تیره و هاله های رنگی در این طرح زیبایی دکوراسیون داخلی را چند برابر می کند. اغلب از طرح پارکت لمینت چوب گردو، در طراحی کلاسیک استفاده می شود.

این محصول از جذاب ترین طرح های پارکت لمینت است که اغلب برای دکوراسیون ساختمان های لوکس استفاده می شود.

پارکت لمینت با طرح چوب بلوط

این مدل از پر طرفدارترین طرح های پارکت لمینت است. روکش این طرح شباهت بسیاری به چوب بلوط داشته و از لحاظ ظاهری کاملا طبیعی است. طرح چوب بلوط یکی از زیباترین کفپوش ها در طراحی است که می تواند ظاهری متفاوت در فضای داخلی ایجاد کند.

پارکت لمینت با طرح فندق

طرح فندق با زیبایی خیره کننده و طبیعی، حس نوستالژیک و گذشته های دور را القا می کند. احساس دوست داشتن و صمیمیتی غیر قابل انکار در این طراحی دیده می شود که طراحان داخلی را به خود جلب کرده است.

از انواع طرح پارکت لمینت می توان برای سالن پذیرایی استفاده کرد. به لحاظ زیبایی و جلوه های ظاهری این مدل از طرح های پارکت لمینت، تفاوت چندانی با کفپوش های چوبی ندارد.

پارکت لمینت با طرح فندق

پارکت لمینت با طرح سنگ

اگر علاقه مند به کفپوش های سنگی یا سرامیک هستید، این طرح مناسب شماست. با انتخاب پارکت لمینت های طرح سنگ، بدون احساس سردی می توان دکوراسیونی استثنایی را طراحی کرد.

نصب پارکت لمینت طرح سنگ، بسیار ساده است و می تواند در هر فضایی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از لمینت طرح سنگ در اماکن اداری، بسیار رایج است و به سادگی قابل نگهداری و نظافت است.

دیدگاهتان را بنویسید