کاربرد های موکت رول

بسیاری از مردم استفاده از موکت رول ها را برای پروژه های مختلف انتخاب می کنند. چه کفپوش دفاتر، چه اتاق خواب، و یا سایر فضاهای بزرگ، رول های موکت می توانند مزایای زیادی داشته باشند. رول ها اندازه قابل توجهی دارند، بنابراین می توانند فضاهای بزرگ را با کمترین درز پوشش دهند. کاربرد های موکت رول بسیار وسیع است و در این مقاله به آن میپردازیم.

موکت های رول به عنوان یک پوشش زیبا و بسیار مناسب برای محیط های مسکونی، به چیدمان دکوراسیون خانه شما گرما، راحتی و آرامش می بخشند. موکت رول، علاوه بر اینکه به عنوان یک عایق صوتی صداهای آزار دهنده محیط شما را کاهش می دهد، در نقش یک عایق حرارتی در فصل سرما و گرما دمای محل سکونت شما را نیز متعادل خواهد کرد.

استفاده از موکت رول، ظاهری یکدست و بدون درز و شکاف به وجود می آورد و به همین دلیل بسیاری اوقات طراحان آن را به عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون در نظر می گیرند.

تنوع گسترده در کیفیت و طرح و نقش باعث شده کاربرد موکت رول از انواع دیگر کف پوش ها بیشتر باشد. به خصوص اگر قصد انتخاب کف پوش برای محیطی وسیع را دارید و طراحی خاص و دقیق برای شما مهم است، موکت رول می تواند بهترین گزینه باشد.

کاربرد های موکت رول چیست؟

سه اتاق در منزل که بهتر است با موکت رول پوشانده شوند؛

اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق کودک. البته استفاده از موکت رول در دفاتر کار و کتابخانه و هتل ها نیز مرسوم است.

شما می توانید روی موکت اتاق فرش های سبک و نقش دار پهن کنید تا دکوراسیون عمق و شخصیت بیشتری پیدا کند.

کاربرد موکت رول

موکت رول برای اتاق خواب

اتاقی که بیش از همه به یک کف پوش گرم و نرم نیاز دارد، اتاق خواب است. استفاده از موکت رول در اتاق خواب مزایای مختلفی دارد:

احساس نرمی و راحتی زیر پا

عملکرد به عنوان عایق صوتی (برای خواب آرام تر)

ایجاد محیط گرم و دنج

اتاق خواب به دلیل اینکه مکانی برای استراحت و خواب ماست، یکی از مهم ترین اتاق های هر خانه است. لذا باید این فضا را با دقت بیشتری دکوراسیون کنیم تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشیم.

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اتاق خواب، کفپوش آن است. موکت یکی از مواردی است که می توان برای پوشش کف اتاق خواب استفاده کرد. در انتخاب موکت برای دکوراسیون اتاق خواب و فنگ شویی آن، باید به چندین عامل توجه کرد. اولین عامل، رنگ موکت است. رنگ موکت باید با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد. علاوه بر این، رنگ موکت باید آرامش و راحتی را منتقل کند.

برای انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق  خواب کافی است رنگ هایی که دوست ندارید را در ابتدا حذف کنید. رنگ های موکت های رول تنوع بسیار زیادی دارند و در مرحله بعد به وسایلی که در اتاق دارید توجه کنید.

رنگ هایی که با روحیه شما سازگاری دارند را انتخاب کرده و به سؤال هایی که مهم هستند جواب دهید. به طور مثال به این سؤال پاسخ دهید که می خواهید اتاقتان بزرگ تر به نظر برسد یا خیر؟ نور اتاق به چه میزان است؟ نظافت و تمیزی اتاق چقدر برایتان اهمیت دارد؟

عامل بعدی طرح موکت است. طرح موکت نیز باید با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد. در نظر داشته باشید که برای اتاق خواب بزرگسال، انتخاب یک طرح ساده و آرام، می تواند باعث راحتی و آرامش بیشتر در اتاق خواب شود.

انتخاب موکت برای اتاق خواب، بستگی به سلیقه و نیازهای شما نیز دارد. با این حال، برای داشتن یک فضای استراحت مناسب، انتخاب موکت نرم و با کیفیت بسیار مهم است.

موکت رول برای اتاق نشیمن

انتخاب موکت رول برای فضای پذیرایی یکی از امکانات تزئینی است که به لطف تنوع گسترده رنگ ها و بافت های موکت که در بازار موجود است حسی از گرما و صمیمیت را برای فضای پذیرایی به ارمغان می آورد و همچنین به عنوان عایق صدا هم موثر است.

معمولاً برای اتاق پذیرایی از رنگ های خنثی مانند: خاکستری، بژ، کرم و… استفاده می شود تا به راحتی بتوان با وسایل دیگر منزل آن را هماهنگ کرد.

موکت رول برای اتاق نشیمن

موکت رول برای اتاق کودک

یکی از مهم ترین مسائلی که باید درباره موکت اتاق بچه رعایت شود موضوع ایمنی آن است. البته موضوع ایمنی باید در تمامی اجزاء دکوراسیون اتاق کودک لحاظ شود و تمامی محدودیت های روانی و حرکتی کودک مورد توجه قرار گیرد.

برای اتاق بچه هرگز نباید از پوشش هایی سخت و سفت استفاده شود و تا جای ممکن سعی شود که این پوشش نرم و قابل انعطاف باشد. موکت رول برای اتاق کودک این ویژگی را داراست و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. موضوع نرم و قابل انعطاف بودن پوشش کف که موکت اتاق بچه این ویژگی را دارد، می تواند از آسیب های جدی که ممکن است به کودک وارد شود به میزان زیادی جلوگیری نماید.

کودک در هنگام بازی ممکن است به زمین بخورد و دست و پا و حتی سر او با زمین برخورد کند. در صورت وجود یک موکت نرم نگرانی از بابت ضربه های ناشی از زمین خوردن کودک وجود نخواهد داشت. دیگر ویژگی های لازم برای موکت اتاق کودک در زیر بیان می شود:

وجود الیاف نرم و ضد حساسیت در موکت

مقاوت بالای موکت به لکه پذیری

وجود ثبات رنگی بالا در رنگ و طرح موکت اتاق کودک

استفاده از طرح ها و رنگ های شاد و بچگانه برای موکت اتاق کودک

موکت بهترین کف پوش برای اتاق بازی یا اتاق کودک است. با استفاده از موکت رول در اتاق کودک، بچه ها می توانند از بازی کردن روی زمین لذت ببرند و لازم نیست نگران لیز خوردن پا های کوچک آن ها روی سطوح سخت و زمین خوردنشان باشید.

موکت های رولی در اندازه های مختلفی مانند ۳ در ۲ متر و به بالا تولید می شوند و کف اتاق کودک به صورت یکدست موکت می شود.

اینکه کودک در چه سنی به سر می برد در انتخاب رنگ موکت و دیگر وسایل اتاق او موثر است. معمولا بهتر است برای اتاق نوزاد از رنگ های روشن و محدود استفاده شود.

موکتی به رنگ لیمویی، کرم، آبی روشن، صورتی روشن و سبز روشن برای اتاق نوزاد مناسب تر است و رنگ دیوار ها را نیز می توان به همین ترتیب انتخاب نمود.

اگر کودک تان سن بیشتری دارد می توانید از رنگ های تند تری هم برای موکت اتاق او استفاده نمایید. رنگ هایی مثل صورتی تیره، سرخابی، نارنجی، سبز و بنفش برای کودکان بزرگ تر استفاده می شود.

اما به صورت کلی پیشنهاد می شود از رنگ های بسیار شارپ و تند و تیز و همچنین تیره برای اتاق کودک و نوجوان استفاده نگردد زیرا این رنگ ها بر روحیه او تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

موکت رول برای اتاق کودک

استفاده از موکت رول در کتابخانه ها

کتابخانه ها باید یک محیط بدون سر و صدا باشند. قدم زدن و ایجاد صدای ناهنجار می تواند باعث بر هم زدن آرامش افراد در زمان مطالعه باشد.

اگر مسئولیت اداره و مدیریت کتابخانه را برعهده دارید بهتر است به فکر استفاده از موکت رولی باشید زیرا این کفپوش ها تا حد بسیار زیادی به عنوان عایق صدا نیز عمل می کنند. در نتیجه قدم زدن های پی در پی نمی تواند باعث ایجاد سر و صدا در محیط های کتابخانه شود.

دیدگاهتان را بنویسید