انتخاب طرح و رنگ موکت رول برای هر منزل

انتخاب طرح و رنگ موکت رول برای هر منزل

رنگ موکت رول یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی است. در صورتی که رنگ موکت متناسب با سایر اجزا دکوراسیون انتخاب شود جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهد.

برخی از افراد انتخاب رنگ موکت را کار آسانی می دانند در حالی که در صورت عدم توجه به برخی نکات، نتیجه مطلوب نخواهد بود.

نحوه انتخاب بهترین رنگ موکت رول و اهمیت آن

فارغ از اینکه چه معیارهایی می توانند روی انتخاب رنگ موکت شما تاثیرگذار باشند، به سلیقه خودتان توجه داشته باشید. اگر مطمئن نیستید چه رنگی برای موکت اتاق خواب، راهرو یا اتاق نشیمن مناسب است نگران نباشید.

برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل لازم نیست یک دکوراتور حرفه ای باشید با یک نگاه خلاقانه به اطراف می توانید بهترین ایده ها را پیدا کنید. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگ موکت این مطلب را تا انتها مطالعه کنید احتمالا بسیاری از تردیدها و سوالات تان برطرف خواهد شد.

قبل از هر کاری در نظر داشته باشید که رنگ مناسب موکت برای خانه همسایه، دوست و… لزوما برای طراحی منزل شما، ایده آل نیست. در واقع همه این محصولات وقتی در جایگاه درست قرار بگیرند زیبایی های خود را به نمایش می گذارند.

اصلا چیزی به نام رنگ خوب یا بد وجود ندارد. وقتی می گوییم یک موکت خوشرنگ است دقیقا رنگ خاصی مد نظر نیست. در واقع این هارمونی رنگی در فضا است که موجب می شود تا رنگ ها به زیبایی، دیده شوند. طیف رنگ های تیره و روشن هر دو می توانند زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشد، اگر در فضای مناسب به کار بروند.

بازی رنگ ها پر رمز و راز است و به سادگی نمی توان از آن گذشت. این حساسیت در مورد انتخاب رنگ موکت و کفپوش ها بیشتر است. کف ساختمان همچون دیوارها و سقف بیشترین سطح را اشغال کرده است. هر رنگی که برای موکت، انتخاب می شود به طور مستقیم روی ترکیب رنگ فضا تاثیر می گذارد.

بهترین رنگ برای موکت در یک فضا، می تواند تیره باشد ولی در فضایی دیگر حتما باید از موکت رنگ روشن استفاده کنید. رنگ های خنثی، ترکیبی و جیغ هر کدام در کنار رنگ های دیگر، جذابیت خود را نشان می دهند. کار ساده ای نیست که از میان ده ها رنگ، بهترین را انتخاب کنید.

موکت رول برای اتاق نشیمن

ابعاد محیط مورد نظر

یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت رول، ابعاد فضای مورد نظر است. فضای هر خانه ای از اتاق های بزرگ و کوچک تشکیل می شود. برای اینکه بتوان موکتی با رنگ مناسب برای اتاق انتخاب کرد، باید به متراژ اتاق توجه کرد.

معمولا برای اتاق هایی که فضای کوچکی دارند استفاده از رنگ های روشن و خنثی مانند: سفید، کرم، خاکستری، آبی و سبز ملایم بسیار مناسب است زیرا؛ باعث بزرگ تر جلوه دادن فضای اتاق می شود. همچنین برای اتاق های خیلی بزرگ، می توان از رنگ هایی تیره مانند: قهوه ای، مشکی، نوک مدادی و آبی یا قرمز استفاده کرد، تا محیط از حالت طبیعی کمی کوچک تر دیده شود.

رنگ دیوار اتاق

دیوارهای اتاق همانند موکت بخش زیادی از اتاق را تشکیل می دهند. بنابراین انتخاب رنگی که متناسب با رنگ دیوار باشد، در زیبایی فضا بسیار تاثیرگذار است. بدین منظورکسانی که قصد دارند فضای اتاق آنها از حالت یکنواختی خارج شود، بهتر است رنگی را برای موکت انتخاب کنند که مکمل رنگ دیوار اتاق باشد.

برای مثال برای اتاقی که دیوار آن به رنگ سفید است می توان از موکت مشکی یا رنگ های تیره استفاده کرد. همچنین برای شاد جلوه دادن اتاق کودکان، می توان از رنگ های مکملی چون سبز و قرمز یا آبی و نارنجی برای رنگ دیوار و موکت استفاده کرد.

نوع فضای مورد نظر

هرخانه ای از اتاق خواب، هال، پذیرایی، راه پله و… تشکیل می شود. برای اینکه بتوان رنگ مناسبی را برای موکت انتخاب کرد، باید نوع فضا مشخص شود. اولین نکته ای که در انتخاب رنگ موکت اتاق پذیرایی باید به آن توجه شود، رنگ مبلمان است.

رنگ موکت پذیرایی

اگر قرار است موکتی برای پذیرایی خریداری شود بهتر است ابتدا مبلمان اتاق انتخاب شود. سپس بعد از خریداری مبل، متناسب با رنگ آن، می توان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد. معمولا برای اتاق پذیرایی از رنگ هایی خنثی مانند: خاکستری، بژ، کرم و… استفاده می شود تا به راحتی بتوان با وسایل دیگر منزل آن را هماهنگ کرد.

رنگ موکت پذیرایی

رنگ موکت اتاق خواب

بعد از دیوار اتاق، مهم ترین ملاک برای تعیین رنگ موکت اتاق خواب، سرویس خواب آن است. رنگ های متنوعی برای سرویس اتاق وجود دارد که بهتر است قبل از خرید موکت انتخاب شود.

بعد از خرید سرویس خواب، می توان رنگ موکت اتاق خواب را با روتختی و پرده اتاق هماهنگ کرد تا زیبایی آن به خوبی نمایان شود. در بعضی از اتاق‌ها علاوه بر موکت از فرش هم استفاده می‌شود که باید رنگ فرش و موکت همرنگ باشد تا جلوه چشم نوازی داشته باشد.

باتوجه به اینکه اتاق خواب فضایی برای استراحت و دور بودن از محیط شلوغ است، بهتر است رنگ هایی برای موکت، پرده و سرویس خواب انتخاب شود که نماد آرامش است. همچنین استفاده از رنگ هایی خنثی مانند: بژ، خاکستری و سفید برای اتاق بسیار مناسب است.

رنگ موکت هال

رنگ موکت هال

اتاق هال که از آن به عنوان اتاق نشیمن یاد می کنند، نسبت به سایر اتاق ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بهتر است رنگی برای موکت انتخاب شود که علاوه بر هماهنگی با فضا، از حساسیت کمتری در برابر آلودگی، لکه غذا و زباله های ریز برخوردار باشد.

معمولا رنگ هایی مانند: شکلاتی، نسکافه ای، طوسی برای اتاق نشیمن مناسب هستند.

لایف استایل

لایف استایل شخصی از دیگر عواملی است که در هنگام انتخاب رنگ موکت باید به آن توجه شود. معمولا سبک زندگی افراد با توجه به تعداد اعضای خانواده، جنسیت افراد، اعتقادات و فرهنگی که دارند متفاوت است.

خانواده های پر جمعیت بهتر است موکتی را که برای منزل انتخاب می کنند علاوه بر زیبایی، کمتر در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار داشته باشد. بهتربن رنگ موکت برای خانواده های پر جمعیت، رنگ هایی در تناژ متوسط مانند: شکلاتی، بژ و طوسی است.

انتخاب رنگ موکت رول بر اساس سبک دکوراسیون داخلی

بهتر است قبل از خرید موکت، سبک دکوراسیون خانه نیز مشخص شود تا مطابق با آن بتوان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد.

سبک صنعتی:

در این سبک، از وسایل قدیمی و چوبی برای دیزاین منزل استفاده می شود. معمولا در سبک صنعتی از رنگ های قهوه ای، کرمی، شکلاتی، خاکی و نخودی استفاده می شود.

سبک مینیمال:

یکی از سبک هایی که در طراحی داخلی بسیار مورد استقاده قرار می گیرد، سبک مینیمال است. در این سبک به کارگیری رنگ های خنثی در اولویت قرار دارد.

برای کاهش ظرافت ها و جزئیات فضا از موکت های بدون طرح و ساده استفاده می شود. طرح های شلوغ و رنگ های ترکیبی مورد علاقه مینیمالیست ها نیستند. هر چقدر زرق و برق فضا کمتر باشد، زیبایی و درخشش طراحی بیشتر به چشم می آید.

سبک اسکاندیناوی:

در سبک اسکاندیناوی تمامی وسایل منزل به رنگ سفید یخی است و از رنگ های گرم و تیره استفاده نمی شود. موکتی که برای این سبک مناسب است باید به رنگ سفید یا استخوانی باشد تا با محیط، هماهنگی ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.