نحوه مراقبت و تمیز کردن کف پوش

نحوه مراقبت و تمیز کردن کف پوش

تمیز کردن کف پوش یکی از نکات مراقبتی است که در صورت رعایت آن می توانید علاوه بر استفاده از کفپوش در طول زمان باعث حفظ ظاهر نو آن نیز شوید.

امروز استفاده از کفپوش در تمامی مکان ها اعم از سالن های ورزشی، ادارات و حتی خانه ها بسیار رایج بوده و افراد زیادی تمایل به استفاده از کفپوش برای پوشاندن سطح زمین محل کار یا محل زندگی خود دارند.

کفپوش های مدرن از مواد بسیار متنوعی مانند پلاستیک، لاستیک، چوب پنبه، سنگ طبیعی و مصنوعی، چوب و غیره ساخته می شوند. برخی از این کفپوش ها به دلیل مقاومت در برابر آب قابل استفاده در آشپزخانه و حمام نیز هستند و برخی دیگر نیاز به مراقبت های ظریف دارند.

به نظر می رسد که شستشو و تمیز کردن کفپوش ساده ترین مرحله تمیز کردن و نظافت است اما برای این کار نیز ترفند هایی وجود دارد که می تواند علاوه بر افزایش کارایی فرآیند، عمر کفپوش را نیز افزایش دهد.

فرقی نمی کند که تمیز کردن کفپوش را دوست داشته باشید یا نه به هر حال کاری غیر قابل اجتناب است و باید آن را انجام دهید. حتی اگر کف زمین را در شرایطی بی عیب و نقص نگه دارید باز هم آلودگی ها و ذرات روی آن ته نشین می شوند.

نکته چالش برانگیز این است که برای تمیز کردن کف های مختلف یک نسخه واحد وجود ندارد و هر نوع کف را باید بر اساس نوع آن تمیز کرد.

نحوه تمیز کردن کفپوش پارکت

درست است که پارکت به دلیل ساختار چند لایه ای که دارد مقاومت زیادی در برابر آب دارد اما باز هم ریختن آب روی آن برای شستشوی پارکت توصیه نمی شود. برای تمیز کردن پارکت ابتدا با استفاده از یک برس نرم یا جاروبرقی زباله و گرد و غبار روی سطح را پاک کنید و مراقب باشید که خط خراشی روی کفپوش ظاهر نشود.

می توانید از نازل های مخصوص جارو برقی که بسیار نرم هستند نیز استفاده کنید سپس کفپوش پارکت را با استفاده از محصولات پاک کننده مخصوص این نوع کفپوش ها بشویید و تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن پارکت

۳ روش موثر برای تمیز کردن کفپوش

برای اینکه بدانید بهتر است از کدام روش مانند بخارشور، جارو، مواد شوینده و تی مخصوص برای نظافت کفپوش استفاده کنید باید نوع کفپوش خود را بشناسید. به عنوان مثل شما نمی توانید از برخی از مواد شوینده برای پارکت ها استفاده کنید چراکه ممکن است به پارکت آسیب وارد کند.

تمیز کردن کفپوش با جارو دستی

هنوز بسیاری از افراد هستند که برای تمیز کردن زمین از جارو دستی استفاده می کنند. شما هم می توانید از این روش استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که سر جارو دستی نرم باشد تا روی زمین خط نیندازد. به علاوه اگر می خواهید از جارو دستی برای تمیز کردن پارکت استفاده کنید بهتر است جارو را خیس یا مرطوب نکنید چون ممکن است به پارکت چوبی آسیب وارد کند.

نحوه تمیز کردن کف پوش لمینت

آیا می دانید که چگونه باید کفپوش لمینت را تمیز کنید؟ و چطور می توانید طول عمر آنها را افزایش دهید؟ شاید از نظر ظاهری لمینت مانند پارکت ها باشد اما روش تمیز کردن آنها با همدیگر یکسان نیست. اگر نمی خواهید هرچند وقت یک بار مجبور شوید کفپوش های خود را عوض کنید؛ بهترین کار مراقبت صحیح از آنها است. قبل از اینکه شروع به تمیز کردن این نوع کفپوش ها کنید باید چند نکته ساده را بدانید و آنها را رعایت کنید.

ـ قبل از استفاده از شوینده مخصوص بهتر است راهنمای کفپوش خود را در وب سایت شرکت سازنده آن بخوانید. گاهی اوقات دستورالعمل خاصی برای تمیز کردن وجود دارد.

ـ اجازه ندهید لکه ها به صورت طولانی مدت روی کفپوش لمنیت باقی بماند و سعی کنید در سریع ترین زمان آن را تمیز کنید.

ـ از هر نوع وسیله یا برس برای تمیز کردن لمینت استفاده نکنید چراکه ممکن است به سطح کفپوش آسیب وارد کند.

ـ حداقل هر دو ماه یک بار کفپوش لمینت را تمیز کنید.

ـ از آب زیاد استفاده نکنید چون علاوه بر اینکه لکه های آب روی کفپوش می ماند، ممکن است آب وارد درز کفپوش شود و به آن آسیب وارد کند.

ـ استفاده از واکس یا پولیش برای تمیز کردن لمینت توصیه نمی شود.

ـ شما می توانید از تی با روکش میکرو فیبر برای نظافت کفپوش لمینت استفاده کنید. فقط حواستان باشد که اگر زمین خیس شد، آن را خشک کنید تا آب به درز کفپوش نفوذ نکند.

تمیز کردن کفپوش با جاروبرقی

تمیز کردن کف پوش با جارو برقی

یکی از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن کفپوش، استفاده از جاروبرقی است. شما به کمک جاروبرقی می توانید هر نوع گرد و غبار، خاک و آشغال را از روی کفپوش پاک کنید. به علاوه بهتر است چرخ های جاروبرقی پلاستیکی و سری آن چرخ دار باشد تا روی سطح پارکت و کفپوش های دیگر خط نیندازد.

استفاده از شوینده کفپوش

استفاده از شوینده مخصوص کفپوش یکی از راه های دیگری است که می توانید برای تمیز کردن کفپوش از آن استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که شما نمی توانید از یک نوع شوینده و مایع مخصوص برای تمام کفپوش ها استفاده کنید.

ـ مهم ترین نکته این است که نباید از هر محصول تمیزکننده ای برای کفپوش لمینت استفاده کنید. محصولات شوینده و تمیزکننده ای که بر پایه روغن هستند به کفپوش آسیب وارد می کنند.

ـ در صورت استفاده از پاک کننده مخصوص لمینت، آن را به صورت مستقیم روی کفپوش لمینت نریزید، ابتدا مقدار کمی پاک کننده را روی دستمال بریزید و سپس با آن کفپوش را تمیز کنید.

تمیز کردن پارکت لمینت

نحوه تمیز کردن کفپوش های سرامیک

اگر آشپزخانه یا فضای خانه تان سرامیک باشد احتمالا می دانید که به مرور زمان سرامیک تغییر رنگ می دهد و کثیف می شود.

یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای تمیز کردن سرامیک جارو زدن مداوم آن است. هم چنین شما برای تمیز کردن سرامیک نیاز به مایع شوینده خاصی ندارید، بلکه می توانید با یک شوینده خانگی، آب داغ و پارچه، سرامیک را به خوبی تمیز کنید و برق بیندازید.

به علاوه یکی از روش هایی که به ندرت استفاده از آن پیشنهاد می شود، مخلوط کردن یک فنجان سرکه سفید و آب برای تمیز کردن سرامیک است.

نحوه تمیز کردن کفپوش های PVC

کفپوش های پی وی سی در اندازه های مختلف موجود هستند که می توانند هر نوع بافتی مانند چوب، سنگ و سرامیک را تقلید کنند. این کفپوش ها بسیار با دوام بوده و در برابر رطوبت و سرما و گرما خراب نمی شوند. همچنین حشرات را نیز به خود جذب نمی کند. این نوع کفپوش ها به دلیل ضد آب بودن تنها توسط یک پارچه مرطوب شده با آب تمیز شده و می توان لکه های روی آنها را کاملاً پاک نمود.

تمیز کردن کفپوش پلاستیکی

برای تمیز کردن کفپوش پلاستیکی می توانید از تمیزکننده خانگی استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب این نوع کفپوش پیشنهاد می کنیم از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و برس های زبر استفاده نکنید.

همچنین بهتر است یک برنامه زمانی منظم برای تمیز کردن کفپوش پلاستیکی داشته باشید. تمیز کردن کفپوش کار سخت و پیچیده ای نیست فقط باید از بهترین و آسان ترین روش ها برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.