2 تفاوت موکت تایل و موکت رول

2 تفاوت میان موکت تایل و موکت رول

موکت تایل و موکت رول، از جمله پرکاربردترین کف پوش ها برای سطوح و در رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان پرطرفدارترین نوع موکت هستند. دانستن تفاوت موکت رول و تایل به شما کمک می کند که گزینه مناسب تری را با توجه به اولویت ها و نیازهایتان انتخاب کنید.

در واقع موکت با کاهش سروصدا و از طرف دیگر حفظ دمای محیط، خیلی خوب به وظیفه اش عمل می کند. تصور اینکه  هرچه سطح سخت تر و ضخیم تر باشد، بهتر از ورود صدا جلوگیری می کند، اشتباه است. کفپوش های چوبی یا بتنی، سروصداها را خیلی بیشتر رد می کنند. این موضوع آن زمان که کسی صحبت کند یا قدم بزند یا شئ ای روی زمین بیفتد، یا مبلمان روی سطح کشیده شود، مشهودتر است.

پیش از آن‌که به بحث مقایسه موکت تایل و رول بپردازیم، آشنایی با خصوصیات و مزایای موکت رول و تایل خالی از لطف نیست.

مزایای استفاده از موکت تایل

موکت تایل با ظاهر چشم نواز، کیفیت بالا و نصب آسان، انتخابی عالی برای کفپوش فضاها است. در ادامه بعضی از مزایای استفاده از موکت تایل معرفی شده است:

سهولت نصب

یکی از مهم ترین چیزهایی که باعث می شود معماران و طراحان استفاده از موکت تایل را در بعضی فضاها ترجیح دهند، نصب آسان آن هاست. علاوه بر این، حمل و بلندکردن موکت تایل بسیار راحت است؛ بنابراین، به راحتی می توان آنها را بدون هیچ آسیبی در محل مورد نظر قرار داد.

برای قرار دادن موکت روی کف، کافی است کاغذ پشت تکه های موکت را بکنید و آن ها را روی زمین قرار دهید. در صورتی که از موکت بدون چسب استفاده می کنید، به چسب فرش احتیاج خواهید داشت.

امکان پیاده سازی طرح های سفارشی

موکت های تایل این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که با توجه به رنگ و شکل هر تایل، الگوی مورد علاقه خود را برای چیدمان پیدا و انواع طرح ها را در کف فضاهای خود پیاده کنید. این کار در ایجاد حس و حالی که برای فضا مد نظر دارید به شما کمک می کند.

نگهداری ساده

یکی از مهم ترین مزایای موکت تایل، سهولت نگهداری آن است. در صورتی که یکی از تکه های موکت کثیف شود، به راحتی می توانید آن را از کف جدا کرده و به صورت اختصاصی تمیز کنید.

همچنین، در صورتی که یکی از تکه ها آسیب دیده باشد، می توانید آن را با قطعه ای جدیدتر جایگزین کنید. علاوه بر این، قطعات موکت تایل حجم زیادی را اشغال نمی کند و می توانید چند قطعه از آن را برای روز مبادا کنار بگذارید.

طراحی چشم نواز و جذاب

اگر چه بسیاری از افراد عقیده دارند که موکت های رولی زیبایی و چشم نوازی بیشتری دارند، اما بعضی کاشی های تایل به اندازه ای باکیفیت هستند که با موکت های رول رقابت می کنند و می توانند جایگزین بسیار خوبی برای فرش یا موکت رول باشند. موکت تایل با ساختار لایه ای خود عایق بهتری برای صدا هم هستند.

ویژگی های اصلی موکت رول

منظور از موکت رول، موکتی است که معمولا به صورت یک تکه یا با چند قطعه بزرگ، تمام فضا را تحت پوشش قرار می دهد. برای قرارگیری موکت رول روی یک سطح، نیازی به چسب نیست؛ اما برای محکم کاری و جلوگیری از حرکت موکت روی سطوح لیز، می توانید از چسب فرش یا گیره هایی که در فاصله بین موکت و دیوار به کار می روند، استفاده کنید.

همان طور که از نام آن پیداست، موکت رولی به صورت رول های بلند تولید و نگهداری می شود. این نوع موکت ها در رنگ های متنوع و طرح های گوناگون تولید می شوند و قیمت آن ها با توجه به جنس الیافی که در بافتشان استفاده می شود، تراکم و ضخامت متفاوت است. راحتی، دوام و اکوستیک بودن، باعث محبوبیت و کاربرد فراوان این موکت ها در طراحی داخلی انواع فضاها شده است.

مزایای استفاده از موکت رولی

در صورتی که در انتخاب بین موکت تایل یا رول تردید دارید، آشنایی با مزایا و معایب هر یک از این موکت ها، به شما کمک می کند که بهتر درباره انتخاب نهایی تان تصمیم گیری کنید. از میان مهم ترین مزایای استفاده از موکت رول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از موکت رولی

تطبیق پذیری

با توجه به این که موکت های رولی در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند، به راحتی می توانید چیزی را که با اولویت ها و نیازهای شما تطابق دارد، پیدا کنید. علاوه بر این، عدم وجود درز، این امکان را برای شما فراهم می سازد که طرح های سفارشی خود را با کیفیت بالاتری چاپ و پیاده سازی کنید. در مقایسه موکت تایل و رول، این شاید اصلی ترین تفاوت موکت رول و تایل محسوب می شود.

لطافت و زیبایی

با توجه به این که موکت های رولی بافتی مشابه فرش دارند، احساس نرمی و لطافت بسیار خوبی به ارمغان می آورند و حس راحتی بیشتری به فضا می بخشند. نرم بودن موکت باعث می شود که طرح آن جذابیت و جلوه بیشتری داشته باشد و راه رفتن روی آن هم راحت تر باشد. علاوه بر این، کمردرد ناشی از ایستادن را هم کاهش می دهد.

عایق صدا و دما

موکت ها نقش بسیار مهمی در جذب صدا دارند. بنابراین، اگر در آپارتمان زندگی می کنید یا هتل دار هستید، موکت ها گزینه مناسبی برای شما هستند. موکت ها عایق دما هم هستند و استفاده از آن ها مانع از سرد شدن یک فضا و هدر رفتن انرژی می شود.

دوام و ماندگاری بالا

بسته به الیافی که در بافت موکت به  کار می رود، موکت ها تا چندین سال می توانند در کف  فضاها جا خوش کنند و شما را از خرید موکت و کف پوش جدید معاف کنند.

حال که با مشخصات و مزایای موکت های تایل و موکت های رولی آشنا شدیم، در ادامه با ما همراه باشید تا با مقایسه موکت تایل و رول از جنبه های مختلف، به شما بگوییم که کدام یک از آن ها بهتر می توانند نیازهایتان را رفع کنند.

تفاوت موکت تایل و رول

تفاوت موکت تایل و موکت رول

در ادامه تفاوت های مهم موکت تایل و موکت رول را شرح داده ایم و امیدواریم خواندن این مطلب بتواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

1. کاربرد

با توجه به این که موکت تایل در مقایسه با موکت رولی قیمت مناسب تری دارد، استفاده از آن برای محیط های اداری، باشگاه ها و هتل ها انتخابی مقرون به صرفه است. علاوه بر این، موکت تایل تحمل وزن بالا و شرایط هوایی مختلف را دارد و در فضاهای زیر ۵۰ متر احتیاج به چسب ندارد؛ بسیار انعطاف پذیر‌ و با امنیت بوده و درصد تاخوردگی‌شان نزدیک به صفر است.

2. نگهداری و نصب

سهولت نصب، اصلی ترین مشخصه موکت های تایل است. از طرف دیگر، اگر فضای مورد نظر شما گوشه و پخی زیاد داشته باشد، موکت تایل راحت تر در فضا جاگیر می شود و ضایعات آن هم کمتر است.

علاوه بر این ها، یکی از مهم ترین تفاوت های موکت رول و تایل این است که اگر بخشی از موکت رولی کثیف شود، باید کل آن را بشویید؛ اما اگر موکت تایل کثیف شد، کافی است قطعه کثیف شده را بردارید و پس از تمیز کردن، مجددا سر جای خود قرار دهید.

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.