مزایا و معایب پارکت لمینت در طراحی داخلی

مزایا و معایب پارکت لمینت در طراحی داخلی

همانطور که می دانید پارکت لمینت ها نوعی پارکت مصنوعی هستند. در حقیقت با پیشرفت علم و صنعت دکوراسیون داخلی متخصصان موفق شده اند که لایه های فشرده چوب و ترکیبی از فرآورده های نفتی تهیه کنند که از نظر ظاهری مانند پارکت های چوبی بوده و مزایایی نسبت به آنها دارند. استفاده از پارکت لمینت ها امروزه بیشتر از پارکت های چوبی شده است و این بی دلیل نیست.

پارکت لمینت، یکی از کفپوش های ارزان قیمت و کاربردی است که عملکرد مناسبی دارد و می توان به جای دیگر انواع پارکت از آن استفاده کرد.

اگر قصد خرید این کفپوش را دارید، بهتر است درباره مزایا و معایب پارکت لمینت تحقیق کنید. با این حال تجربه ثابت کرده که پارکت لمینت نسبت به پارکت معمولی کاربردها و مزایای بیشتری دارد.

مزایای لمینت کف

از مزایای لمینت پارکت در طراحی داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب آسان پارکت لمینت

یکی از عواملی که کفپوش لمینت را بسیار محبوب کرده روش نصب راحت آن است. به گونه ای که هر فردی با ابزار خانگی می تواند آن را نصب کند. با این وجود بهتر است که نصب آن را به یک فرد متخصص و باتجربه بسپارید. چون نصب نادرست و غیراصولی آن موجب صدماتی در آینده می شود.

لمینت ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب شیارها در یکدیگر قفل می شوند یا به اصطلاح کلیک می شوند و همین کلیک ها عامل ثابت نگهداشتن  لمینت ها بر روی کف هستند و به همین علت نوع کلیک لمینت انتخابی بسیار با اهمیت است.

نصب آسان

یک مزیت ویژه لمینت کف این است که قابل جابجایی است. لمینت به کف زیرین خود آسیب نمی زند و می توان تا چند بار آن را جمع و در محل دیگری مجددا نصب کرد. لمینت به راحتی خش بر نمی دارد، لمینت به هیچ عنوان در اثر حرارت سیگار نمی سوزد.

فوم زیر لمینت باعث می شود تا هم عایق صدا باشد و هم عایق حرارت و برودت و همچنین اگر شیئی مانند یک لیوان بر روی آن بیافتد به علت انعطاف و نرمی فوم به احتمال زیاد نمی شکند.

سرعت نصب لمینت بسیار بالاست به عنوان مثال 100 متر مربع تقریبا در یک روز به اتمام می رسد و بلافاصله پس از نصب می توان وسایل را به روی آن چید، لمینت ها به طور معمول آنتی باکتریال و ضد حشره هستند.

کفپوش لمینت برخلاف کفپوش های دیگر نیاز به چسب کاری ندارد. برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا هنگام راه رفتن قبل از نصب لمینت کفپوش، سطح مورد نظر را با یک فوم نازک می پوشانند.

مناسب برای منازل مسکونی

مناسب برای منازل مسکونی

کفپوش لمینت مقاومت زیادی در برابر خط و خراش، ساییدگی، سنگینی و فشار و انواع لکه دارد. از این رو برای استفاده در خانه هایی که فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارند توصیه می شود. همچنین ضد حساسیت و آلرژی است و در مقایسه با کفپوش PVC مواد صنعتی و شیمیایی خیلی کمتری در آن به کار رفته است.

مناسب برای اماکن تجاری و اداری

دوام و استحکام و مقاومت فرسایشی بالای کفپوش های لمینت باعث شده بهترین گزینه برای استفاده در مکان های شلوغ و پرتردد مثل مغازه ها، پاساژها، شرکت ها و ادارات باشد.

قیمت پایین

بزرگ ترین و باارزش ترین مزیت، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن پارکت لمینت است. پارکت لمینت معمولا از یک لایه تخته در زیر و یک روکش ضد خش روی آن ساخته می شود که این موضوع قیمت آن را به شدت کاهش می دهد.

لمینت از نظر قیمت بسیار ارزانتر از پارکت، سنگ و تقریبا با سرامیک در یک رده قرار دارند با این تفاوت که امروزه از نظر زیبایی همچنان بالاترین رتبه را لمینت ها به خود اختصاص داده اند و با هیچ یک از دیگر متریالهای کف قابل مقایسه نیستند.

قیمت پایین
پارکت لمینت | نگهداری آسان

نگهداری آسان

مراقبت از لمینت کف اصلا کار سختی نیست. نظافت کفپوش لمینت در فاصله چند روز و به طور منظم با محلول طبیعی آب و سرکه به راحتی انجام می شود.

کفپوش لمینت ضد لک است اما در صورت ایجاد لکه بهتر است همان لحظه آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا رد آن به کلی از بین برود.

سخت و مقاوم

هنگام توضیح ساختار کفپوش لمینت شرح دادیم که سطح آن توسط یک لایه نازک و شفاف اما بسیار سخت و مقاوم پوشانده شده است. این لایه لمینت کف خانه را در برابر هرگونه ضربه و فشار مقاوم می کند.

درجه مقاومت کفپوش لمینت با استاندارد AC مشخص می شود که عددی بین 1 تا 5 است. هنگام خرید درجه مقاومت سایشی کفپوش لمینت را از فروشنده بپرسید.

ظاهر زیبا و طبیعی

کفپوش لمینت از چوب ساخته نشده اما خیلی شبیه چوب طبیعی است. یکی از لایه های تشکیل دهنده لمینت کاغذ دکوراتیو است. این کاغذ تزئینی طرح چوب یا سنگ طبیعی دارد یا یک رنگ ساده و بدون طرح است.

تنوع رنگ و الگوهای مختلف کفپوش لمینت به شما این امکان را می دهد که برای هر سبک دکوراسیون از مدرن تا کلاسیک یک انتخاب عالی داشته باشید.

ظاهر زیبا و طبیعی

معایب پارکت لمینت

همواره در کنار بررسی مزایای هر محصولی سعی کنید اصلی ترین معایب آن را نیز بررسی کنید. سپس میزان اهمیت آن ها را بسنجید. این کار به شما کمک می کند تا مزایا و معایب آن را ارزش گذاری کنید و بهترین تصمیم را برای خرید آن بگیرید.

در ادامه معایب پارکت لمینت را که بسیاری از مصرف کنندگان آن بیان نموده اند را بررسی می کنیم.

چوب طبیعی نیست

کفپوش لمینت طرح چوب دارد اما جنس آن چوب نیست. این ویژگی برای کسانی که متریال های طبیعی را ترجیح می دهند یک ایراد محسوب می شود. این افراد دوستدار محیط زیست هستند یا به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای خانه خود هستند. چون ارزش متریال های طبیعی چون چوب و سنگ طبیعی به مرور زمان کاسته نمی شود.

صد در صد ضد آب نیست

کفپوش لمینت اگرچه در برابر رطوبت مقاوم است اما کاملا ضد آب نیست. البته بعضی برندهای تولید کننده لمینت کف ادعا می کنند که از مواد ضد آب در ساخت آن استفاده می کنند. اما در هر صورت بهتر است اجازه ندهیم لمینت کف خیلی مرطوب بماند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که در صورت بروز هر گونه آسیبی به تایل های لمینت کف، می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید.

ایجاد سر و صدا

یکی از مشکلاتی که اغلب در رابطه با کفپوش لمینت مطرح می کنند ایجاد سر و صدا هنگام راه رفتن روی آن است. طوری که اگر در آپارتمان زندگی می کنید باعث آزار و اذیت همسایه طبقه پایین خود خواهید شد.

برای حل مشکل سر و صدا قبل از نصب لمینت کف خانه، از فوم عایق صدا و حرارت استفاده می کنند. این کار سر و صدا هنگام راه رفتن را از بین می برد. به طور کلی نصب اصولی و حرفه ای کفپوش لمینت معایب آن را تا حد زیادی برطرف می کند.

به طور کلی مزایای پارکت لمینت نسبت به معایب آن برتری دارد. خرید پارکت لمینت از شرکت های معتبر ایرانی و خارجی مزیت های عمده ای دارد. گارانتی معتبر و نصب رایگان و دیگر خدمات پس از فروش تنها چند نمونه از آن ها می باشد.

مقالات بیشتر

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی

حضور تک دکور در سومین کنفرانس و نمایشگاه صنعت نمایشگاهی ، اسفند ماه 1402 شرکت...

1 Comment

نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

حضور شرکت تک دکور در سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

5 Comments

انبار تک دکور

انبار شخصی تک دکور واقع در منطقه صنعتی شورآباد و دپوی محصولات مورد نیاز مشتریان

2 Comments

انواع موکت تایل و مشخصات آن ها

انواع موکت تایل های مختلف بر اساس نوع کاربری در بازار موجود است. بر اساس...

2 Comments

انواع چمن مصنوعی و ویژگی های آن ها

چمن به دلیل رنگ سبز زیبایی که دارد برای زیباسازی حیاط منزل، پاسیو، اطراف استخر،...

2 Comments

2 تفاوت موکت تایل و موکت رول

موکت تایل و موکت رول، از جمله پرکاربردترین کف پوش ها برای سطوح و در...

1 Comment

تفاوت چمن مصنوعی و چمن طبیعی

تفاوت چمن مصنوعی و چمن طبیعی در هزینه مهم ترین تفاوت چمن مصنوعی با چمن...

2 Comments

نگهداری و تمیز کردن موکت تایل

موکت تایل یکی از بهترین کفپوش ها برای ادارات، بانک ها، فروشگاه ها، سالن های...

6 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.